סעיף 125 ד לפקודת מס הכנסה – איך בודקים אם זה מגיע לנו

אחת לכמה זמן, המדינה מחליטה לבצע תיקונים בפקודות מס הכנסה, בין אם זה אומר תיקונים שנועדו לגבות יותר מס ובין אם זה אומר תיקונים שנועד להקל על האזרחים ולחסוך מהם הוצאות שונות על תשלום מסים. 

אחת הדוגמאות לכך הוא סעיף 125 ד לפקודת מס הכנסה. מדובר על סעיף שנועד להקל על פנסיונרים ולהעניק להם פטור על מסי הון שנוצרים כתוצאה מחסכונות בקרנות פנסיה. כידוע, כל אחד מאיתנו חוסך לפנסיה, בין אם זה בתור שכיר (אז החיסכון מתבצע דרך המשכורת כאשר אנחנו משתתפים בהוצאה ביחד עם המעסיק) ובין  אם בתור עצמאי (אז אנחנו חייבים לבצע זאת בעצמנו). 

קרן הפנסיה שלנו מושקעת בשוק ההון, היכן שנראה נכון לקרן להשקיע. יש מקרים בהם הקרן עושה רווחים, יש מקרים בהם היא איננה מייצרת רווח ואז אנחנו למעשה יכולים ליהנות אך ורק מהכסף שאנחנו חוסכים ולא מעבר לזה. 

במידה והקרן מייצרת רווח, אז באופן רגיל אנחנו אמורים לשלם מס בסך 25 אחוז על הרווחים. כך נהוג במקרה של רווחים בשוק ההון. המדינה החליטה זה מכבר, שגימלאים אשר נולדו לפני 1.1.1949, לא ידרשו לשלם מס על רווחי הון שהם עשו בעזרת קרן הפנסיה. כך, ברגע שהם פורשים מעבודתם (החוק קובע ששנת הפרישה לגבר הוא 67 ולאישה 62), הרי הם יוכלו להוציא את הכסף מהקרן, מבלי לשלם עליו מס, קראו עוד בנושא בלירות המגזין.

כיצד זה מתבצע?

ברגע שאתם מגיעים לגיל פרישה, הרי שעליכם לפנות לאיש מקצוע שמתמחה בכל הנושא של החזרי מס, הוא יבדוק עבורכם האם אתם עומדים בתנאים וכיצד אתם יכולים לקבל את הפטור המיוחל מהחזר מס אודות הרווח שעשיתם דרך קרן הפנסיה שלכם. 

חשוב לציין, עצם זה שאתם מקבלים פטור על מס על רווחי הון מקרן פנסיה, לא אומר שלא תשלמו מס על רווחי הון אחרים שעשיתם ממקורות שונים. כמו כן, זה אומר שתקבלו פטור או החזר במידה ושילמתם, זה תלוי כאמור במצב בו אתם נמצאים ובתנאי הקרן.