מתמחה בעולם הרשתות – כך תתקדם לעולם הסייבר

תעשיית אבטחת הסייבר, צפויה לצמוח עד סוף השנה בכ-10% לכ-184 מיליארד דולר. ונראה כי ההתפתחויות האחרונות בארץ ובעולם מלמדות כי לתחום זה יש עוד מקום רב להתפתח ולצמוח בשנים הקרובות.

 

בעקבות התפרצות  נגיף הקורונה חל גידול משמעותי בהיקף הפעילות ברשת ואיתו גם מספר התקפות הסייבר זינק בהתאם. לפי מקורות ב-FBI, חלה עלייה של 300%-400% בדיווחים על פשעי סייבר בארה"ב, ולפי חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט הנגיף הביא לגידול של פי 6 במספר ניסיונות תקיפה בידי האקרים, לכ-14 אלף תקיפות מדי יום בממוצע. הגידול במספר מתקפות הסייבר ובסכנות המתלוות לכך הובילו לצמיחה דרמטית בביקוש לפתרונות אבטחה, הן לחברות והן לאנשים פרטיים.

 

מה זה סייבר?

 

סייבר הוא קיצור של המושג קיברנטיקה, כאשר המרחב הקיברנטי כולל בתוכו את עולם האינטרנט, החומרה, התוכנה ואת הגורם האנושי. בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית המהירה הולכות וגוברות גם הסכנות לפגיעה משמעותית במערכות המחשוב, התקשורת והמידע כתוצאה מאיומי ומפעולות של האקרים, ארגוני טרור  ברשת ועוד. לוחמת הסייבר היתה מאז ומעולם חוד החנית של תעשיית ההייטק בארץ, וישראל נחשבת למובילה עולמית בתחום הסייבר עוד מראשית הדרך. השילוב המנצח של בוגרי יחידות הטכנולוגיה הצה"ליות וסביבת החדשנות המאפיינת את ישראל הביאו לעולם כמה מחברות הסייבר המובילות בתחום, כגון CyberArk Checkpoint ו־NSO.

 

לכן כאשר אנשים חושבים על בחירת מקצוע לטווח ארוך ושהתגמול הכלכלי בו הוא ראוי, הם יבחרו  בתעשיית ההייטק, במיוחד בתחום אבטחת המידע והסייבר, שצבר תאוצה בקצב מסחרר. בתחום הגנת מידע וסייבר מתמחים בין היתר בהגנה על מערכות המידע והנתונים המאוחסנים באופן דיגיטלי ואלקטרוני במחשבים, בשרתים, במכשירים ניידים וברשתות, מומחי הסייבר דואגים ליישום כלים ושכבות הגנה כדי למנוע חדירת גורמים עויינים ולא רצויים למערכות המחשוב והמידע ועל ידי כך למנוע זליגת מידע החוצה ולא לאפשר גישה אלקטרונית לגורמים לא מורשים. בעידן בו אנו נמצאים כיום כל עסק או אדם פרטי נמצא בסכנה תמידית במידה והוא לא שם דגש חזק על אבטחת סייבר בארגון שלו. האקרים מרחבי העולם רק מחכים להזדמנות לפרוץ  ולגנוב מידע, או אפילו כאלה שמטרתם רק  לעשות נזק לאותו ארגון.

 

כל מה שצריך לדעת על עבודה בסייבר

 

תעשיית הסייבר הישראלית התחילה הכי חזק והיא עדיין מגבירה את הקצב. לבוגרי קורס בתחום הסייבר קיימים מגוון תפקידים כגון: אנליסט אבטחת סייבר, מיישם הגנת סייבר, מנהל הגנת סייבר (CSP), מומחה טכנולוגיות הגנת סייבר (CSTP), מומחה מתודולוגיות (CSME), מומחה חקירות סייבר (CFE), מומחה בדיקות חדירה (CSPTE, תפקידי פיתוח (מתכנתים) בחברות הייטק ועוד.

 

לעובדים בתחום הסייבר מובטח שכר מהגבוהים בענף הייטק. בשל חשיבות תפקידם לארגון, מנהלי החברות מתגמלים את העובדים בשכר גבוה, בשל רצונם "להיות מוגנים בכל מחיר".

 

תחום לימודי סייבר מתאים למי שניחן לחידושים ולטכנולוגיה, למתעניינים באנשים ותהליכים. למי שאתגרים, עשייה ואיכות מצעידים אותם קדימה. מי שאינם חוששים מעשייה מתמשכת, שוטפת, מעניינת ומאתגרת. וכמובן, למי שמעוניין לקבל תמורה הולמת על ההשקעה שלו, בתחום דינאמי, חדיש ונדרש מאוד שרק הולך ומתרחב.