העלאת סיווג קבלני

כל קבלן וכך גם כל חברה אשר עוסקים במתן שירות בכל מה שקשור לבנייה, להנדסאות או אפילו לצבע או לכל דבר אחר הקשור לתחום, אמור להיות רשום בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים. למעשה שם המקום בו בודק הלקוח לפני שהוא בוחר בקבלן זה או אחר על מנת לוודא ולבדוק כי הוא אכן פונה אל קבלן רשום, איש המקצוע הנכון, זה שייתן לו את הענה המקצועי המושלם.

חשוב להבין איך זה עובד בפועל.

ישנן חמש דרגות סיווג קבלנים. כל אחת מהדרגות למעשה מתייחסת להיקף הכספי של פרויקטים אשר מותר לאותו קבלן לבצע במסגרת עבודת קבלנות באותו ענף שהוא עובד בו באתר בנייה אחד. דרגות הסיווג קובעות כ דרגה מספר 1 היא הדרגה שמסווגת כסיווג הנמוך ביותר ודרגה 5 היא דרגת הסיווג הגבוהה ביותר.

איך מעלים את הסיווג הקבלני?

ישנה אפשרות העלאת סיווג קבלני וזאת לאחר שנה מעת קבלת האישור הראשוני של הסיווג. למעשה את הבקשה אפשר להגיש רק אם הקבלן הוכיח כי הוא אכן סיים עבודות בהיקף שנדרש לצורך העלאת הסיווג. הוא אמור להוכיח כי הוא עמד לפחות ב – 80% מההיקף הכספי המקסימלי בעבודות הקבלנות אותם ביצע על פי הסיווג שלו כקבלן. אם מדובר במקרה של בנייה למגורים יהיה עליו להוכיח כי הוא עמד ב80% מההיקף במ"ר של תקרת הסיווג לו הוא מורשה בכל מקרה של העלאת סיווג, יעלה רשם הקבלנים את הסיווג הקבלני בדרגה אחת בלבד.

סירוב להעלאת סיווג

יש מקרים אשר בהם עשוי רשם הקבלנים לסרב בהעלאת הבקשה. כמו במקרה שבמהלך שלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה, נקט רשם הקבלנים באמצעי משמעת כלשהו מול הקבלן.

לצורך רישום קבלנים והעלאת סיווג יש לפנות לחברה בעלת ניסיון בתחום, בדקו עם תומר סופר עו"ד מוביל בנושא.