מה זה אנליטיקה עסקית

הצפה של מידע ארגוני עלולה ליצור "רעש" במערכת ולהקשות בקבלת החלטות עסקיות יעילות וישימות. כיום קיימים פתרונות עסקיים חדשים המשלבים יכולות של בינה מלאכותית בתוך מערכות הארגון ומאפשרים לכל משתמש להפוך לחוקר- בהתאם להרשאותיו. מה זה אנליטיקה עסקית ? ואיך זאת מגדירה מחדש את אופן קבלת ההחלטות בארגון?

אנליטיקה עסקית

כלי ייחודי הנותן מענה לחברות המעוניינות בפתרונות לניתוח מידע פנים ארגוני במהירות ובעלות נגישה תוך התייחסות להרשאות הארגון, היבטים אבטחתיים, SSO, שילוב וויזואלי, רספונסיבי למובייל, יכולות חיפוש ללא הגבלה ועוד. הפתרון מבוסס על מודלים מובנים ומותאמים להגדרות הארגון ועל בסיסם המשתמש הסופי מבצע חקירת נתונים באופן חופשי לחלוטין וללא כל צורך בידע מקדים או בניסיון בעבודה עם כלי BI.

עם כלי אנליטיקה עסקית כל המידע נמצא במקום אחד

אחד האתגרים המרכזיים ביותר בתחום הבינה העסקית הוא באופן איסוף המידע, עיבודו וארגונו בצורה טבלאית. מערכת  Qlikמתממשקת לכל מערכות הארגון, לרבות מערכות CRM, ERP , ניהול משאבי אנוש, מכירות, שיווק, מלאי ועוד ומרכזת את כל המידע במקום אחד ובתצוגה המשתלבת לחלוטין בתצוגת הארגון. בנוסף המערכת עשירה באובייקטים ואינפו גרפיקות המאפשרות למשתמש להציג את המידע בדרכים שונות באמצעות טבלאות, גרפים, צבעים ושיטות נוספות המקלות עליו להבין מגמות ולפתח שאלות חדשות בתהליך העבודה עם המערכת.

החקירה מתבססת על מודלים מובנים

על מנת לאפשר לכל משתמש להפוך "לעיתונאי חוקר" יש לעבוד עם מודל שהוכן מראש עבור הארגון (בין אם על ידי איש מפתח מתוך הארגון עצמו ובין אם על ידי איש מקצוע מטעם חברת Qlik) המודל שואב ומציג את המידע הדרוש בהתאם להרשאות המשתמשים- יכולת זו מספקת למשתמשי הקצה, לשותפים, לספקים וללקוחות תצוגה אינטראקטיבית וחווית גלישה יוצאת מן הכלל.

אבטחה ברמה הגבוהה ביותר

פלטפורמת האנליטיקה העסקית של Qlik מתחברת לשרתי הארגון ולשרתי הענן ומאפשרת עבודה גם כאשר מתקיימים ממשקים בין שרתים שונים. הפלטפורמה מתממשקת להגדרות האבטחה הפנים ארגוניות וכאמור מציגה מידע בהתאם להרשאות המשתמשים במערכת.

לספר את הסיפור שלך

וויזואליזציה היא נקודת החוזק של מערכת האנליטיקה העסקית של Qlik והיא באה לידי ביטוי גם על ידי כלי הנקרא Story. באמצעות כלי זה המשתמש יכול להמחיש את תהליך קבלת ההחלטות על ידי אינפו-גרפיקה ואובייקטים מובנים, לחסוך משאבים ולהתמקד במה שחשוב באמת- קבלת החלטות איכותיות ומעשיות במהירות וביעילות.

Self- Service ברמה הגבוהה ביותר

נתקלתם במבוי סתום? רוצים למצוא תשובה לשאלה אך לא יודעים מהיכן להתחיל את החקירה? כלי ה Smart search מאפשר לשאול כל שאלה על בסיס הדאטה המוצג, לקבל אפשרויות לשילוב בין ביטויים שונים, חיפוש על פי תגיות, וחיפוש מורחב המתפתח יחד עם תהליך החקירה של המשתמש. ב Qlik תצוגת הנתונים משתנה בעת ההקלקה ונותנת מענה לכל תשובה ללא כל צורך בבניית שאילתה מקדימה ותלות בצוות הפיתוח.