מתי שווה למכור רכב לגריטה?

בעל רכב דיזל אשר נע בדרכים אך מצבו המכני הכללי הוא לא טוב וברור לבעליו שהוא לא יוכל לנסוע לאורך זמן, זה הזמן שכדאי לו להעביר אותו לגריטה אם הוא עומד בקריטריונים שנקבעו לכך.

אם הרכב עומד בקריטריונים הללו, כדאי לו מאד להעביר את הרכב לגריטה וכך לזכות במענק הממשלתי עבור רכב זה.

קריטריונים לגריטת רכבים 

  1. רכב ללא עיקול, שעבוד או כל הערה אשר חוסמת את האפשרות למכור אותו.
  2. רכב דיזל מסוג 1 M. 
  3. רכב שעבר טסט שנתי במשך שנתיים באופן רצוף ובעל רישיון רכב תקף. 
  4. רכב נוסעים.
  5. רכב אשר יוצר בשנת 1993 או בשנים שלאחר מכן וגילו הוא לפחות 20 שנה.
  6. רכב אשר מסוגל לנסוע ואין בו תקלה אשר מונעת זאת. 

תהליך גריטת הרכב

בעל הרכב נוסע למגרש המכוניות, הנציגים בודקים שאכן רכב הדיזל הספציפי עומד בכל הקריטריונים שנקבעו ואם כן הוא מועבר לשלב הגריטה, קבלו מידע נוסף.

בהליך זה מפרקים את הרכב לגורמים רבים. החלפים התקינים מועברים לסוחרים אשר מוכרים חלפים שונים כיד שנייה וכך הערך הכספי שלהם הוא זול יותר. כל הפריטים אשר יש אפשרות למחזר אות במפעלי המחזור, מועברים אליהם. כמו לדוגמה חלקי מתכת והשלדה, חלקי פלסטיק וזכוכיות.

פעילות של המשרד להגנת הסביבה 

המשרד להגנת הסביבה עושה כל שניתן כדי שרכבי הדיזל הישנים יפסיקו לנוע בכבישי ישראל לאור העובדה שהם פולטים אוויר מזוהם ורעלנים, אשר מעלים את רמת זיהום האוויר ומקשים על נשימה תקינה של הציבור הרחב.

בעלי רכבים רבים אשר ערים לכך ומבינים שרכבם ישבוק חיים בקרוב, מעדיפים להעביר אותו לגריטה ליהנות מהמענק הממשלתי ולקנות רכב אחר.