מזה רשיון עסק ואיך מוציאים אותו? 

בהתאם לחוק ישנה הגדרה ברורה לגבי השאלה מי צריך להוציא בישראל רשיון לעסק שהוא מנהל. כך ניתן לראות שרשיון לעסק צריכים להוציא עסקים שעוסקים בתחומים שונים ומגוונים, כמו לדוגמא: מזון, אבטחה, נופש, ספורט, דלק ואנרגיה, בעלי חיים ועוד. חשוב להבין: רשיון עסק זה לא עניין של העדפה או בחירה, שכן עסק שיעבוד בלי רישיון עלול למצוא את עצמו מקבלת קנסות לעיתים קרובות. הרעיון שעומד מאחורי הוצאה של רישיון כזה ברור, שכן בצורה כזאת המדינה יכולה לפקח על הדברים ולדעת שכל העסקים מתנהלים בצורה נכונה ותקינה, בלי חשש לפגיעה בשלום הציבור. 

מה צריך לעשות כדי להוציא רשיון עסק?

אין על כך תשובה אחת נכונה, כי זה תלוי באיזה עסק מדובר. לפני הכול, צריך לברר האם העסק שאתם רוצים להקים באמת דורש רישיון לעסק. בהמשך, צריך יהיה לברר איזה סוג של מסמכים נדרש מכם להציג ולראות האם עליכם לעמוד בתנאים מסוימים. יכולים להיות שינויים בין סוגי העסקי שמקשים לקבל רישיונות ולכן חשוב לברר כל מקרה לגופו. יתרה מכך, כאשר מדברים על רשיון עסק יש משמעות גם לשאלת הייעוץ המקצועי שתוכלו לקבל, כי אתם הרי רוצים לקבל תשובה חיובית על הבקשה שתגישו. לכן, אם אתם לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים ולעשות טעויות בדרך, רצוי שתפנו כמה שיותר מהר אל אנשי המקצוע שיוכלו לעזור לכם בעניין.

ממי תוכלו לקבל סיוע בדרך לרישיון העסק הדרוש לכם? 

כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את אותו רשיון עסק שבלעדיו העסק שלכם לא יהיה חוקי, אתם צריכים תחילה לבדוק באיזו חברה אתם בוחרים לליווי בתהליך הזה. יש היום לא מעט חברות שזו המומחיות שלהן וכל אחת מהן מבטיחה לסייע לכם על הצד הטוב ביותר. עם זאת, בפועל ניתן לראות שרק חלק מהחברות יכולות לעשות עבודה מספיק טובה ולכן כדאי לבדוק מה אומרים הלקוחות האחרים. האם אתם מוצאים חוות דעת חיוביות וטובות אודות החברה שאליה רציתם לפנות? כדאי להשקיע בכך ולבחור חברה אמינה שתעזור לכם להגיע אל מטרתכם ולקבל את הרישיון הנחשף לניהול העסק.