תוהים מה זה דיור מוגן? הנה התשובה המפתיעה

כאשר אנשים שומעים לראשונה את הביטוי דיור מוגן, לעיתים הם מעט דואגים כיוון שהמושג "בית אבות", הוא הראשון שעולה להם לראש. האמת היא שעבור הרבה מאוד קשישים בישראל, הדיור המוגן הוא הבית שלהם מבחינתם ומסגרת החיים הזו מאפשרת להם לחיות בקהילה, תוך שמירה מיטבית על איכות החיים. חשוב לדעת שדווקא במקום מגונן שכזה, בו ניתנים שירותים רפואיים ומתקיימות פעילויות מותאמות גיל, הקשישים יכולים לקבל משמעות מחודשת לחייהם וליהנות משנים רבות של תחושת שייכות עם הרבה טעם בחיים.

דיור מוגן הוא פתרון מושלם למבוגרים עצמאים

למעשה מדובר בבית אבות לעצמאים, כלומר דיור מוגן כשמו כן הוא: דיור, שהוא מוגן בעבור הדייר אשר מתגורר במקום. אין עוד את הצורך לגשת לקופת חולים ולעמוד שעות בתור, על מנת לקבל יחס כלשהוא מהרופא. בתוך הדיור המוגן ניתנים שירותי רפואה מספקים בשביל חיי היום יום. בנוסף, אין ספק שדווקא המבוגרים שיכולים לתפקד באופן עצמאי והם אינם סיעודיים, הם אלו שישתוקקו להעשיר את זמנם בפעילות כיפית כלשהיא המותאמת אליהם. יש לבחור בקפידה את המוסד המתאים לקשיש ולקחת בחשבון את מלוא ההיבטים של המעבר לאותו המקום.

כיצד יודעים שהגיע הזמן לעבור לבית אבות?

לכל אחד יש את הנקודה המסוימת בחיים, בה הוא מרגיש שכבר איננו יכול לחיות לבדו. זו לא חייבת להיות נכות מלאה או קושי פיזי ולעיתים אפילו הבדידות – יכולה להיות הטריגר לרצון לעזוב את הבית הפרטי ולעבור אל דיור מוגן. היכולת להתרועע עם בני אותו הגיל, המתמודדים עם אתגרים דומים ומבינים את השלב הזה בחיים יותר מכל אחד אחר, היא זו שמושכת אנשים בגיל השלישי ללכת ולחיות בדיור מוגן. אם מדובר בהורים שלכם, כדאי להיות ערניים מאוד למצבם הפיזי, הפסיכולוגי והקוגניטיבי, זאת על מנת לדעת "לשים את האצבע" על הנקודה שבה ההורה כבר חייב סיוע. אם הקשיש אינו מעוניין לעבור מביתו בשום אופן, מוטב לנסות ולשכור עבורו סיוע בתשלום בדמותו של מטפל, אשר יהווה מענה בשבילו לחיי היום יום וכמובן גם יפיג את הבדידות.

בואו לברר עוד על השאלה מה זה דיור מוגן