שעון נוכחות ביומטרי – מה היתרונות שלו

עד לפני שנים לא רבות, הרעיון של שימוש בשעון נוכחות היה די סטנדרטי ופשוט. היינו מגיעים אל בית העסק, מעבירים כרטיס שהיה שייך לנו, וכך יכולנו להיכנס והיה נרשם שהתחלנו לעבוד. 

עם השנים, המערכות השתכללו, בין אם זה בשביל לאפשר למעסיקים תהליך פיקוח הרבה יותר משמעותי על העובדים, ובין אם זה בשביל למנוע בעיות, למנוע טעויות שיכלו להתרחש. בין היתר, למנוע מצב שעובדים לא היו נרשמים או גרוע מכך, היו נרשמים בשמם של עובדים אחרים. 

אחת הדרכים להתמודד עם הבעיה היתה באמצעות שעון נוכחות ביומטרי. מדובר על שעון אשר בשביל להשתמש בו, יש צורך לזהות את הפנים של העובד ולא כרטיס. כלומר, הוא קורא את פני העובד וכך הוא יכול לזהות אותו ולרשום שהוא נכנס אל מקום העבודה. צריך לומר שמדובר באלמנט מאוד משוכלל אשר נמצא בשימוש של מקומות עבודה רבים כיום, חלקם משתמשים בו לא רק לצורך עניין של רישום עבודה אלא מעבר לכך. 

שעון נוכחות ביומטרי מאפשר לנו גם לשמור על האבטחה במקום. הרי אם אדם לא מורשה ינסה להיכנס אל מקום מסוים, הוא לא יוכל לעשות זאת אלא אם הפנים שלו מוכרות בקבצים של מערכת נוכחות במקום.  

מתי נשתמש בשעון נוכחות ביומטרי

בדרך כלל נהוג להשתמש בשעון מסוג זה בכמה מקרים ומקומות:

למשל, בבתי עסק גדולים שיש בהם הרבה מאוד עובדים, אז בשביל למנוע מצב של רמאויות אז המנהלים יעדיפו להשתמש באופציה זו על פני אופציות אחרות, שיכולות להוביל למצבים בהם עובדים יעבירו ביניהם כרטיסים לרישום לא אמיתי של שעות. 

כמו כן, במעבדות ובבתי עסק אחרים, שלא כל אחד אמור להיכנס אליהם, אז יהיה נכון להשתמש בשעון מסוג זה.