5 דברים שלא ידעתם על חברת קדישא

אף אחד מאיתנו לא רוצה לחשוב מה יקרה, אם חס וחלילה הוא יצטרך לקבור את אחד מיקיריו או אפילו אם הוא יצטרך לטפל בהסדרי הקבורה של עצמו, לפני מותו. אך מאחר וזה חלק מהחיים, לצערנו, חשוב שאנחנו נדע מול מי אנחנו אמורים לעבוד בהקשר זה, והכוונה כמובן לחברת קדישא.

על קבורה בישראל

ברמת העיקרון, ישנן שלוש אפשרויות קבורה בישראל. אפשרות אחת היא קבורה חילונית שמתבצעת בקיבוצים מסוימים, אפשרות שנייה היא שריפה שנעשית על ידי חברה ספציפית והאפשרות השלישית והשכיחה ביותר, היא דרך חברת קדישא, במסע לוויה מסודר, שסופו בפנייה אל חברת ביאזי מצבות או חברה אחרת שעוסקת בתחום ויכולה לבנות מצבה על גבי הקבר. מאחר והאופציה השלישית היא השכיחה ביותר, אז אנחנו נתייחס אליה.

5 נקודות שחשוב  להכיר ל קדישא

אחראית על הקבורה בישראל

חברת קדישא היא החברה היחידה שאחראית על קבורה על פי ההלכה היהודית, בישראל. היא מספקת את כל שירותי הקבורה הנדרשים ומלווה את בני המשפחה בתהליך מהתחלה ועד הסוף בעזרת אנשי מקצוע מטעמה. בין היתר היא אחראית על הזמנת לוויה, העברת הנפטר ממקום הפטירה, הכנתו לקבורה, טקס, רישום ועוד.

ליווי נפטרים מחו"ל

החברה אחראית על העברת תושבי חו"ל וקבורתם בארץ. במקור חברת קדישא החלה את דרכה בגולה, בקהילות היהודיות. עם פירוק הקהילות והקמת מדינת ישראל, היא החלה לפעול בישראל, אך כאמור היא פועלת גם בחו"ל, במקרה ויש צורך להביא יהודים לקבורה בישראל.

חברת ביאזי מצבות

מיחשוב

בשנים האחרונות חלק גדול מהשירותים מתבצעים דרך האינטרנט, כולל אפשרות לאתר נפטרים.

בתי קברות

החברה אחראית על תחזוקת בתי הקבורה בישראל, בין אם זה בשביל לספק מקום קבורה הולם לנפטרים ובין אם זה בשביל לאפשר לבני המשפחה לערוך לוויות בצורה מכובדת.

חללי מלחמה

חברת קדישא גם אחראית על כל הנושא של קבורת חללי מלחמה ומתן עזרה למשפחות החיילים השכולים לפני ובזמן הקבורה.

החברה פעילה בלמעלה מ-600 מוקדים שונים ומעסיקה אלפי עובדים באופן קבוע על פי הצורך שלה.