בודק שכר מוסמך של משרד העבודה

על מנת להכריח את המעסיקים לקיים את הוראות חוקי העבודה הקיימים בישראל, נכנס לתוקף ב -19 ביוני 2012 החוק להגברת אכיפת חוקי העבודה, להעצמת אכיפת העבודה. חוקים אלו קשורים גם לבדיקת שכר תקופתית של כל עסק קיים במשרד העבודה.

בודק שכר מוסמך של משרד העבודה 

בדיקת שכר תקופתית היא עוד דבר טוב שהוציא בחוק משרד העבודה, זאת כדי לייעל את העסקים בישראל אל מול העובדים וכן לעזור לעסקים להתנהל כשורה מול כל הגורמים השונים.

החוק מסמיך פקחים שמונו על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה בישראל, להטיל על המעסיקים סנקציות כספיות גבוהות עקב הפרה של הוראות מרבית חוקי העבודה. קראו למשל על טיפול בקנסות ממשרד העבודה.

כמה הוא גובה העיצום הכספי? 

על פי החוק, גובה העיצום הכספי תלוי בחומרת ההפרה ונע בין 5,000 ל – 35,000 שקל בגין עבירה חד פעמית. 

כך, למשל, אדם המעסיק 15 עובדים אשר במשך חודש אחד לא הצליחו לספק לעובדיו את תלושי השכר במועד הקבוע בחוק, עשוי להיחשף לעיצום כספי בסך 20,000 – 400,000 שקל לתלוש.

בנוסף, החוק קובע כי פרטי המעסיקים עליהם הוטלו סנקציות כספיות, יפורסמו באתר האינטרנט של משרד התמ"ת.

בודק שכר מוסמך – מה החוק אומר? 

החוק מטיל אחריות אישית על המנהל הכללי של תאגיד המעסיק עובדים, ומחייב אותו לנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת למנוע את הפרת חוקי העבודה על ידי החברה המנוהלת על ידו באמצעות עבודה מול בודק שכר מוסמך של משרד העבודה.

החוק מאפשר לפקחי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה להטיל סנקציות כספיות ישירות על המנהל הכללי ואוסר על החברה לבטח את המנהל הכללי ולשלם עליו סנקציה כספית כזו. חשוב להבין את הדברים הללו לפני העסקת אדם בתפקיד זה.

בחירת בודק שכר מוסמך

צריכים שירות של בודק שכר מוסמך? זו לא בעיה. כמו בכל תחום אחר, ניתן למצוא בודקי שכר מוסמכים בכל חלקי הארץ. ניתן לקבל המלצות ולקרוא אודות טיב השירות שלהם דרך חוות דעת ברשת (פייסבוק / גוגל / וכיו"ב), ולעשות בחירה מתאימה שתשרת אתכם נאמנה. חשוב לשמור על זכויות העובדים וזכויות המעסיקים כאחד. בהצלחה.