מיתוג עסקי – איך הוא יכול להשפיע על העסק שלנו

אחד המונחים הבולטים ביותר בתחום השיווק והפרסום, מתייחס לרעיון של מיתוג, בין אם זה מיתוג של העסק מיתוג של מוצרים, שירותים או כל דבר אחר שיוצא מתוך העסק ונועד להגיע אל הקהל הרחב במצבים מסוימים. 

מיתוג עסקי יכול להתבצע מסיבות שונות.  אנחנו יכולים למצוא סיבות שונות מדוע לבצע מיתוג לעסק. לעיתים זה נובע מהעובדה שהעסק כושל וצריך למתג אותו מחדש, לעיתים זה נובע מתוך כוונה לרענן ולחדש את פניו של העסק מבחינה ציבורית, כמו כן, יש כאלה שבוחרים למתג את העסק בשביל שיוכלו להיכנס ולהשתלב בשווקים חדשים, לשווק מוצרים ושירותים חדשים. 

על כן, צריך לעשות תהליך של מיתוג עסקי בצורה נכונה על מנת שהעסק יוצג לקהל הרחב, בצורה הרבה יותר חדישה, מרעננת וכמובן שהם ירגישו הזדהות איתו. 

צריך לומר, תהליכי המיתוג נעשים בצורות שונות. הם נעשים בין היתר, באמצעות שיווק באינטרנט, שיווק בעיתונות, טלוויזיה, רדיו, ובאופנים אחרים. כמובן שכל תהליך כזה מתבצע אך ורק, אחרי תהליך מחקרי עמוק שבודק את המשמעות, השפעות ויתרונות התהליך. 

כיצד זה מתבצע בפועל

ראשית, בוחנים את השאלה, מה בדיוק רוצים לעשות, כיצד רוצים לעשות את זה ומה המשאבים שעומדים לרשותנו, על מנת שנוכל לבצע את התהליך בצורה נכונה. 

שנית, בוחנים כיצד לעשות את זה בפועל. למשל, איך לחדש את הלוגו, באילו סיסמאות להשתמש, האם להשתמש בסרטונים או פרסומות אחרות, כיצד לבצע שיווק דיגיטלי ועוד. 

שלישית, כל הזמן מתבצע תהליך של בקרה, תהליך של פיקוח, בשביל לוודא שאכן התהליך הזה נעשה באופן שמייצר תוצאות איכותיות. לכן גם משתמשים בקבוצות מיקוד שונות וכן בוחנים את התוצאות בשטח אל מול קהל צרכנים שונה.