תביעות נזיקין מהן כוללות בדיוק

תביעות נזיקין מוגשות לבית המשפט על ידי אזרחים אשר נפגעו בגופם או לחלופין אם רכושם נפגע עקב סיבות שונות. בכל אחד מהמקרים הללו הם זכאים לקבל פיצוי כספי ראוי מהגורם אשר אחראי לגרימת הנזק או מחברת הביטוח.

 

תוכן עניינים

סוגים של תביעות נזיקין

תביעות נזיקין מוגשות במקרים של רשלנות רפואית אשר בהם רופא או איש מקצוע אחר בתחום הסיעודי העובד בקליניקה או בבית חולים, התרשלו בעבודתם.לדוגמה, לא קראו לעומק דוח מפורט ולכן החולה קיבל תרופה מסוימת אשר יצרה לו נזק מהותי, או לחלופין דוח אולטרה-סאונד שלא פוענח כראוי ולכן הרופא לא זיהה גידול ממאיר. עקב כך, החולה לא קיבל את הטיפול הכימותרפי שעשוי היה להציל את חייו.

תביעות נזיקין נוספות הן בנושאים של תאונות עבודה אשר בהן מוגשות שתי תביעות, האחת נגד המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל את מלוא הזכויות והקצבאות עקב אחוזי נכות והאחרת נגד המעסיק אשר לא צייד את העובד בכלים בטיחותיים אשר היו אמורים להגן על גופו כאשר הוא מבצע פעולות סבוכות ומסוכנות.

כמו כן תביעות במקרים של תאונות דרכים, שבהן תובעים את חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב או האופנוע שפגע בהולך רגל, מכונית או אופנוע.

 

ראשי נזק בתביעות נזיקין

קיימות שתי קטגוריות:

  • ראשי נזק לא ממוניים – אשר כוללים סבל, כאב, קיצור תוחלת החיים, דברים אשר אינם מוחשיים. הנפגע יקבל פיצוי עבור הנושאים הללו, אשר קשה לכמת בכסף.
  • ראשי נזק ממוניים – נזקים כספיים בעקבות מקרה ביטוח, הוצאות לא צפויות אשר שילם האדם הנפגע וגם אלו שיהיה עליו לשלם בעתיד בשל מקרה זה. כאשר מדובר בכסף אפשר לבצע תחשיב מדויק של ערך הנזק.

למידע נוסף וייעוץ על ידי עורך די מומחה  – עו"ד שי סולטן.