כלכלה וחשבונאות: המקצועות שצפויים להשאר איתנו בעשור הקרוב

שוק העבודה עובר שינוי משמעותי מאוד בעשרים השנה האחרונות. מקצועות שלמים נעלמים, מקצועות אחר משתנים, מה שהכרנו זה כבר לא מה שקיים היום. עם זאת, יש מקצועות שנשארים אותו דבר. ויש מקצועות כמו כלכלה וחשבונאות שמתאימים את עצמם לנוף החדש.

לימודי כלכלה וחשבונאות – עם מבט אל האופק התעסוקתי

צעירים וצעירות שמבקשים להירשם אל לימודי כלכלה וחשבונאות, מעוניינים להשתלב, בין אם זה בתור כלכלנים ובין אם זה בין רואי חשבון, בשוק הפרטי או בשוק הציבורי, חלקם מבקשים גם להמשיך בתחום לימודים זה במסגרת האקדמיה כמרצים מן המניין.

מדובר על שני תחומים בעלי משמעות רבה, בהיבטים רבים, בין אם זה באופן מעשי, לצורך התמודדות עם מצבים כלכליים, חשבונאיים, פיננסים שונים ומגוונים, ובין אם זה באופן תיאורטי, שכן, יש לכלכלנים, כידוע, משמעות רבה בכל הקשור לניתוח מצבים, הבנה של מגמות, יצירת תיאוריות ועוד.

להבדיל ממקצועות אחרים, הרי שכל מה שקשור לכלכלה וחשבונאות, אנחנו יכולים להניח שמקצועות אלו יישארו איתנו עוד זמן רב. השאלה היא, האם אנחנו יכולים לצפות שהם יישארו אותו דבר או ישתנו עם הזמן. התשובה לכך ברורה, אנחנו מתחילים לראות שינויים וסביר להניח שבעתיד נראה עוד לא מעט שינויים בתחומים אלו.

כלכלה וחשבונאות

אילו שינויים אנחנו רואים ונראה בכלכלה וחשבונאות?

שינוי ראשון, זה המעבר לשירותי אונליין. בדומה ללא מעט מקצועות אחרים, הרי שגם כאן אנחנו יכולים להיות בטוחים שבעתיד, נראה יותר ויותר כלכלנים ורואי חשבון אשר פועלים אונליין, בין אם זה על מנת לספק שירותים לקהל הרחב דרך האינטרנט וכך ליהנות מאפשרות להרחיב את מעגל הלקוחות, בין אם זה על מנת לשרת לקוחות קיימים מרחוק ובין אם זה לצרכים אחרים.

שינוי שני, סביר להניח שהגישות ישתנו, למשל, תפיסות כלכליות או תפיסות של חשבונאות, בדרך בה היא יכולה להטיב עם לקוחות פרטיים או לקוחות עסקיים. הרי שלא תהיה ברירה אחרת. רק כך יהיה אפשר להתאים את התחומים למצב החדש, מבלי להישאר מאחור, מבלי להישאר לא מעודכנים בנושא.