חדלות פרעון מה זה בדיוק?

מה זה דיני חדלות פרעון? וכיצד מצב זה יכול להוביל להסדרת מצב כספי עגום? מי שאינו יכול לפרוע את חובותיו לנושים: יוכל לבדוק כיצד אפשר לצאת מהמצב המסובך תוך הכרות עם דיני חדלות פירעון. אבל מה כול זה אומר?

דיני חדלות פירעון הוא מצב שאיליו מגיע אדם רק כאשר אין בידו את סכומי הכסף שהוא חייב לנושים. מקרים כאלה נוגעים לחייבים שרוצים להחזיר את החובות שלהם, אבל ידם אינה משגת. למעשה, מדובר בשלב משפטי שבו נמצאים אנשים שרוצים לשלם חובות אבל אינם מצליחים לעשות זאת. בעוד שלא מדובר בחייבים שאינם רוצים לשלם את הסכום הנקוב. 

> קראו מה זה אומר צו פתיחת הליכים בקישור זה

מצב שבו דנים בהסדרת חובות של חייב מול ההוצאה לפועל – תוך קביעת כללים בדבר גורלו של החייב – ידוע כחדלות פרעון, והוא מוביל אל הדרך לשלם את סכומי הכסף שנותרו בדרך כלל מול ההוצאה לפועל, או מול כל גוף שהחל תהליכי גבייה והוצאה לפועל של עיקולים וצווים. 

חוקק חדלות פירעון

חוק חדלות פרעון החדש אושר בשנת 2016 על ידי ועדת החוקה ובו נקבע כי בית המשפט וההוצאה לפעול יפעלו בצורה נכונה חברתית לפני הטלת עיקולים וגביית חוב שהחייב אינו יכול לשלם. בעוד שמדובר בחוק שמלווה בתכנית שיקום כלכלית עבור החייב. 

אז כיצד מתמודדים אן מגיעים לשלבים כל כך מתקדמים וחמורים בגביית חובות?

אם הגעתם למצב של חדלות פרעון, בוודאי שאתם 'חבוטים' מהפעולות שננקטו נגדכם. מי שהגיע למצב כזה ימצא עצמו מוגבל מבחינות רבות החל מהיכולת למשוך מזומנים, עד לקשיים בקבלת אשראי או ביטול כרטיס האשראי, קשיים בקבלת משכנתא ובטח שקושי בפתיחת עסק. כדי לקבל סיוע ולהתאושש כלכלית: חשוב להתייעץ עם עורכי דין מומחים ולבדוק אילו אופציות עומדות בפניכם.