כל מה שרציתם לדעת על צבירת ידע בשוק ההון בדרכים קונסרבטיביות וכאלו שלא

 

אחת הטענות שמועלות לעיתים קרובות בעיתונות הכלכלית, הן בפי פרשנים והן בפי מומחים אחרים לכלכלה בכלל ולשוק ההון בפרט היא, שלציבור אין חינוך פיננסי. כלומר הציבור לא יודע איך להתנהג עם הכסף שלו, הוא לא משקיע מחשבה ועניין בנושא, המדינה לא דואגת לחנך את התחום בבתי הספר, ולא גורמת לציבור לרצות להבין. לטענת אותם פרשנים ומומחים, חוסר הידע הזה יכול להיות הרסני ברמת הפרט והחברה.

הטענה הזאת נכונה אך היא מפתיעה במידת מה. אין ספק שכיום, מי שרוצה לקבל מידע, ללמוד ולהתנסות בנושא, לא צריך לעשות הרבה. כל האפשרויות פתוחות בפניו. ישנם מספיק כלים מהם ניתן לשאוב מידע וליהנות מאמצעים של חינוך פיננסי ברשת או בדרכים אחרות. הכל שאלה של רצון וזמן.

לפני שנסביר כאן כיצד ניתן ליהנות מחינוך פיננסי ברשת, נסביר בקצרה למה זה חשוב כל כך. מבחינת הפרט זה חשוב מאחר ומדובר בכסף שלו ובאופן שבו הוא משקיע אותו, מבזבז אותו, או מושקע בו דרך תוכניות פנסיה, קופות גמל ועוד. אם הוא אין לו את המידע והוא לא מנסה להשיג אותו, אזי שייתכן וכל הכסף הזה מושקע בצורה לא נכונה והוא מפסיד. מבחינת החברה והמדינה מדובר בנזק, כי אותם פרטים שמשקיעים לא בחוכמה, יכולים להגיע למצב כלכלי קשה ואז הם יהפכו לנטל על החברה. חוץ מזה שהשקעה חכמה מצידם, יכולה לקדם את הכלכלה כולה.

כיצד ניתן ליהנות מחינוך פיננסי ברשת

בדומה לתחומי מידע אחרים, גם בתחום הפיננסי האינטרנט יכול להפיק מידע רב, הן למומחים והן לאנשים שאינם מבינים דבר בנושא. מידע זה יכול לעזור להם ללמוד מושגי יסוד, להבין את ההבדלים בין סוגים שונים של השקעות, קופות, חסכונות, תוכניות פנסיה ועוד, לבצע השוואות וסקרי שוק מה עדיף להם, לדעת מתי מציעים להם משהו טוב ומתי מציעים להם משהו פחות טוב. המידע הזה להיות ההבדל בין שיפור המצב הכלכלי לפגיעה קשה בו

הנה הכלים שעומדים לרשותכם לצורך חינוך פיננסי ברשת:

אתרי אינטרנט – זה הבסיס, להגיע לאתרים כלכליים ולשאוב מהם מידע. אלה יכולים להיות אתרים של עיתונות כלכלית, אתרים של בתי השקעות, חברות ביטוח, אתרים של גורמים פרטיים, אתרי לימוד ועוד.

פורומים כלכליים – מדובר על פורומים בהם ניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות מפי מומחים בתחום, וכן לקרוא הערות, תגובות ושאלות של אחרים.

קבוצות בפייסבוק – יש לא מעט קבוצות שעוסקות בתחומים כלכליים שונים, החל מהשקעות, פנסיה, ביטוח ועוד. חלק מהקבוצות מנוהלות על ידי אנשים שמתעסקים בתחום ואחרות מנוהלות על ידי חובבים בתחום

ניוזלייטרים – יש לא מעט אתרים ששולחים ניוזלייטרים (דיוור ישיר) למייל שלכם, עם מגוון טיפים ועצות בתחומים כלכליים. מומלץ להירשם לכמה מהם. כך תקבלו מידע שלא תמיד מופיע בעיתונות הכלכלית ובאתרים הראשיים. תוכלו לקרוא את הניוזלייטרים בכל שעה שתרצו ומכל מקום.