פנסיית נכות – באילו תנאים נקבל אותה

אחד החלקים המהותיים ביותר בקרן הפנסיה שלנו, מתייחס למצב בו אנחנו מאבדים את כושר העבודה שלנו ואיננו יכולים לעבוד בעבודה, בהתאם לכישורים, יכולות, השכלה ולתפקיד שלנו. 

מצב זה, בו אנחנו מאבדים את כושר העבודה שלנו, יכול מן הסתם להשפיע על היכולת שלנו לכלכל את עצמנו ואת בני המשפחה שלנו. במקרה שאנחנו מגיעים לסיטואציה כזו, הרי שאנחנו יכולים ליהנות מקצבה חודשית דרך קרן הפנסיה לה אנחנו מפקידים מדי חודש כסף. אך זה יכול לקרות בתנאים מסוימים. 

לפני שנציג את התנאים, חשוב להדגיש, שכל קרן פועלת בצורה מעט שונה, למרות שהתנאים הבסיסיים דומים, עדיין הקרנות יכולות לשנות היבטים מסוימים, כאשר מן הסתם העמית אמור להיות מודע לכך כאשר הוא מצטרף לקרן, מומלץ להתייעץ עם רו"ח מומחה כמו אבנר הייזלר בנושא.

עוד נקודה שחשוב מאוד להזכיר היא, ברמת העיקרון קרנות פנסיה מוכנות לשלם קצבה במידה ומדובר על אובדן כושר עבודה החל מ-90 יום ומעלה. אך ישנן קרנות שמספקות קצבאות גם למי שאיבד את כושר העבודה שלו לתקופה קצרה ומוגבלת. 

מה הם התנאים לקבלת קצבת פנסיית נכות

ראשית, יש להוכיח אובדן של 25 אחוז מכושר העבודה. לשם כך יש לעבור ועדות רפואיות וכן בדיקות ומבחני יכולת שונים. 

שנית, יש להוכיח שאכן אובדן כושר העבודה מונע אפשרות לעבוד בתחום שלנו או בעבודה על פי השכלה, כישרון וניסיון. 

שלישית, מן הסתם, על העמית להיות פעיל בקרן, כלומר, להפקיד מדי חודש כסף, או לפחות, שלא יעברו למעלה מחמישה חודשים מההפקדה האחרונה שהוא ביצע. 

ארבע, פנסיית נכות אפשר לקבל אך ורק אם לא מגיעים לגיל הפרישה. במידה וכן מגיעים, אז מקבלים קצבת פנסיה רגילה. 

חשוב להדגיש עוד אם מדובר על מחלה או נכות שהיתה קיימת בעת הצטרפות לקרן, אזי שעליו לצבור לפחות 5 שנות ניסיון בטרם יוכל ליהנות מקצבת פנסיית נכות.

> כתבה מומלצת : אבנר הייזלר דה מרקר