סיימתם לשלם על הנכס? למי כדאי למשכן את הבית מחדש

למשכן את הבית בגיל מבוגר יפנה לכם סכום כסף גבוה לשימוש לכל מטרה

הגיל שבו אנשים יוצאים לפנסיה, אמור להיות התקופה הרגועה בחיים שבה קוצרים את הפירות שעבורם עבדתם כל כך קשה. אבל דווקא בתקופה זו, אנשים רבים בגילאי שישים ומעלה, מוצאים את עצמם מתקשים להתפרנס, כאשר ההכנסות מהעבודה נפסקות והפנסיה לא תמיד מספיקה. בנוסף, ישנו רצון טבעי לסייע לילדים שבגרו לבנות את חייהם ומכאן שהדרך להידרדרות כלכלית של ההורים המבוגרים היא קצרה. אחת מהדרכים היצירתיות לייצר הכנסה משמעותית של סכום כסף גבוה, היא למשכן את הבית. מדובר למעשה בהלוואה לכל מטרה, אשר מיועדת לבעלי בתים מבוגרים שסיימו לשלם עליהם, אך היא דורשת לא מעט אומץ וגם הבנה באשר לכדאיותה.

למי משתלם למשכן את הבית?

 

מצד אחד, זה טבעי שמי שכבר סיים לשלם על הבית שלו לאחר כל כך הרבה שנים של משכנתא, יחשוש מלמשכן את ביתו שוב, אך מתברר שמדובר בפתרון כלכלי משתלם מאוד. דווקא בני האוכלוסייה הרלוונטית להלוואה מסוג זה, אינם יודעים מה זה משכנתא הפוכה וחוששים שמדובר בצעד דרסטי שעלול להוות עבורם "משקולת" חודשית בהיבט הפיננסית. האמת היא, שדווקא מסלול כזה של משכנתא בכלל לא דורש החזרים חודשיים, אלא מדובר בסכום כסף אחד גבוה, המתקבל לצורך שימוש הלווים ולכל מטרה.

מה זה משכנתא הפוכה

כמה עובדות על משכנתא הפוכה

 

ראשית כל, יש לזכור כי מדובר בהלוואה שלא מתאימה לצעירים, אלא כזו הרלוונטית מלכתחילה רק לבני שישים ומעלה אשר כבר סיימו לשלם על הבית שלהם, משמע שהם בעלי נכס שלמעשה הופך עבורם להזדמנות כלכלית ייחודית. אוכלוסייה כזו היא מיושבת בדעתה, שקולה בדרך כלל ועם זאת יכולה לבצע החלטות כלכליות "אמיצות" בעת הצורך. חשוב להסביר למתלבטים באשר ל"לקיחת המשכנתא ההפוכה כן או לא", שהנכס שלהם יכול להפוך למניב, כאשר חלק ממנו ממושכן לצורך מתן הלוואה לכל מטרה. היתרון העיקרי עבור הלווים, מצד אחד, הוא שאין צורך בהחזרים חודשיים וההלוואה למעשה נפרעת רק עם  מכירת הנכס – כאשר לרוב מדובר על שלב שבו הבעלים נפטרו. מצד שני, במצב שבו מוכרים בית – היורשים מצפים לקבלת כלל הסכומים שהוא שווה. המשכנתא ההפוכה הופכת את היוצרות ו"מייצרת" לא מעט אנשים מבוגרים, סבתות וסבים אשר מורידים משמעותית את שווי ביתם שלהם בשלב מכירתו ו"חותכים" חלק מהירושה, בשל קרן המשכנתא שיש להחזיר. למרות כל אלו, עדיין מדובר בהזדמנות פז שיכולה לשנות דרסטית את איכות החיים.

מדוע הלוואה זו עדיפה על כל הלוואה אחרת?

 

לקיחת הלוואה רגילה, מעולים ככל שיהיו תנאי ההחזר שלה, עדיין מייצרת מצב שבו מדי חודש יש להשיב סכום גבוה של כסף אל הבנק. הלוואת משכנתא במסלול הפוך, פוטרת את הלווים מכל עניין ההחזרים החודשיים ומאפשרת להם "לרכוש" בעיקר הרבה מאוד אוויר לנשימה.