בית אבות לעצמאים – מה זה אומר

כפי שאנחנו יודעים, אנשים מבוגרים בגיל שישים ומעלה, פלוס מינוס, מתחלקים על פי קבוצות שונות. ישנם כאלה שנמצאים במצב של תשישות נפש, אחרים נמצאים במצב סיעודי, שני המצבים הנ"ל דורשים עזרה וטיפול של אנשי מקצוע. לעומתם, ישנם אנשים מבוגרים רבים שהם עצמאים לגמרי. 

אנשים מבוגרים שנחשבים עצמאים, הם למעשה אנשים בתפקוד מלא שיכולים לבצע את כל הפעולות הנדרשות מהם, בהתאם כמובן לגיל וליכולות הפיזיות הסבירות. הם יכולים להתקלח בעצמם, להכין לעצמם אוכל, להתנייד באופן עצמאי, יש להם שיקול דעת ויכולת לחשוב מבלי להזדקק לעזרה מאחרים, הם יכולים לקבל החלטות בעצמם ועוד. למעשה, כפי שאנחנו יכולים להבין, מדובר באנשים שיכולים לבצע פעולות סדירות כל הזמן. 

אותם אנשים מבוגרים שנחשבים עצמאים, יכולים לבחור היכן הם רוצים לבלות את שארית חייהם. יש כאלה שממשיכים להתגורר בדירה משלהם, בעוד אחרים מעדיפים להתגורר במעון / בית אבות לעצמאים. מדובר בבית אבות שמאכלס אך ורק אנשים מבוגרים במצב תפקודי טוב, במצב בו הם יכולים לבצע פעולות בעצמם, כולל דברים שהם מעבר למה שהכרחי ביום יום. 

מדוע משתלם להתגורר בבית אבות

הבחירה לעבור מדירה לבית אבות היא לא פשוטה, אך היא הכרחית במקרים מסוימים, בוודאי אם מדובר באנשים שחיים בגפם, בלי בן או בת זוג וכן בלי ילדים. 

אחת הסיבות שמצבם הנפשי והפיזי של אנשים מבוגרים מתדרדר, זה בגלל שהם חיים לבד, בגפם. במסגרת בתי אבות בחיפה למשל הם יוכלו ליהנות מאפשרות לחיות עם אנשים בני גילם, ליהנות משורה ארוכה של פעילויות והפעלות וכן מעזרה ותמיכה של אנשי צוות. במקרים מסוימים, אם מצבם יתדרדר, אז הם יוכלו לעבור למחלקה שתתאים להם יותר ולקבל טיפול רלוונטי ומתאים. .