רישוי עסקים – לנצח את הבירוקרטיה הישראלית

כל מי שמעוניין לפתוח עסק חדש, יודע כי הבירוקרטיה הישראלית היא תחום סבוך ומורכב שלא כול אחד יכול להתמצא בה. יש צורך לגשת למספר רב של רשויות וגופים ממשלתיים שונים, להגיש מסמכים ואישורים שונים וכמובן לבצע פעולות שונות בעסק, על מנת לקבל אישורים ספציפיים הקשורים לבטיחות. למשל, אחד התחומים המדוברים ביותר של השנה, הוא התחום של בטיחות אש. לא מעט משרדים ובניינים סבלו השנה משריפות, כתוצאה מאי הקפדה על תקנות הבטיחות הנדרשות. לכן בעלי עסקים שמעוניינים להוציא רישוי עסקים כנדרש בחוק, חייבים לעמוד בסטנדרט הנדרש גם בתחום בטיחות האש. המטרה היא כמובן לצמצם את כמות השריפות ולהבטיח את בריאות הציבור ובריאות העובדים.

רישוי עסקים בתחום בטיחות האש – כיצד מתמודדים?

משרד הכבאות וההצלה הוציא מספר דרישות המחייבות כל בעל עסק, שמעוניין להוציא רישיון עסק. למשל, כל בעל עסק חייב לעמוד בדרישות השנתיות שמוציאה תחנת הכבאות האזורית המשויכת למפעל. המטרה היא לספק לכל עסק הנחיות ברורות וקונקרטיות מתחנת הכבאות הקרובה אליו ביותר, ולא רק מהרשת הארצית. בצורה כזו, ניתן לבחון לעומק כל עסק ועסק, כדי לקבוע את הדרישות הרלוונטיות עבורו לצורך מניעת דליקות, קראו על רישוי עסקים לבטיחות אש. הדרישות תלויות כמובן בסוג המבנה, הגורמים הסביבתיים השונים, תנאי הטבע בסביבה שלו וכדומה. לאחר קבלת הדרישות, יש צורך להציג תוכנית עבודה מפורטת, המסבירה את ההיערכות של העסק כדי לטפל בליקויים השונים ואילו פתרונות הוא מצא לצורך שיפור הבטיחות במקום. 

לסיכום, על מנת לקבל רישוי עסקים ולנצח את הבירוקרטיה המורכבת של הארץ, מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שמתמחה בתחום. יועץ בטיחות למשל, יוכל לסייע לכם למצוא את הפתרונות הדרושים לדרישות בתחום בטיחות האש (למשל הדרכת עובדים), על מנת לקבל את הרישיון הנכסף.