הקמת חברה בע"מ – מה זה אומר בכלל

שוק העבודה בישראל בנוי מסוגים שונים של מועסקים ומעסיקים; חלקם במגזר הפרטי, אחרים במגזר הציבורי, אחדים שכירים ואחרים בכלל עצמאיים. לצד אלו, מעטים האמיצים שמחליטים ללכת על הקמת חברה של ממש בעצמם, לעשות את הצעד האמיץ ולבנות מותג של ממש בענף מסוים.

בין סוגי העסקים השונים, משתנה גם צורת ההתארגנות הכלכלית של בעלי העסקים. מה זאת אומרת? ובכן, מדובר בעיקר בדרך הרישום ברשויות המס וכישות משפטית של ממש, אך לנושא זה חשיבות אדירה. הארגונים הללו כפופים באופן ישיר לחוקים המחייבים אותם בצעדים כאלו ואחרים, מה שמבטיח למועסקים בחברה כזו תנאי עבודה ברורים וידועים. כלומר, בטחון.

תוכן עניינים

כל מה שרציתם לדעת על הקמת חברה

במדינת ישראל, עסקים מנוהלים בעזרת התאגדויות חוקיות ומוסמכות, כאשר אחת מהן היא חברה בע"מ – כלומר חברה בערבון מוגבל. הקמת חברה בע"מ משמעותה שהחברה תהיה רשאית לעסוק בכל עניינים חוקיים עליהם היא מצהירה כמטרות שלשמן הוקמה. אותה חברה יכולה להיות ציבורית או פרטית, חברה משפחתית או כזו המונפקת בבורסה, אך היא נחשבת לישות משפטית כלכלית המצייתת לחוקים נוקשים הנוגעים לניהול הכספים והנכסים שלה. כפועל יוצא מכך, החברה תהיה מחויבת בניהול ספרים על פי החוק ובהקמת מחלקת הנהלת חשבונות מתפקדת לכל דבר. בסופו של דבר, עליה לדבוק בהגינות עסקית ולהמצא תחת ביקורת ופיקוח מתמידים, בכדי לוודא שהיא אינה מייצרת חובות שאינה מסוגלת לעמוד בהם כלפי ספקים, לקוחות ועובדים בחברה.  

לא כולם נולדו רואי חשבון

זוהי נקודת המוצא שלכם בעת הקמת חברה חדשה, אבל זה לא אומר שזה מה שצריך להניע אתכם מהמטרות שלכם! הדרך הטובה ביותר לוודא שהכל מתנהל כשורה ושאתם נמצאים בדרך הנכונה להצלחה, היא לפנות לחברת רואי חשבון שתעניק לכם ליווי מקצועי בכל הקשור להנפקת דוחות כספיים חברה ביקורת חודשית, ועוד. כשאתם הופכים לחברה בע"מ אתם מצהירים שאתם עובדים על פי חוק, זה הזמן לקחת צעד נוסף קדימה ולהיעזר באנשי מקצוע אמינים ובעלי ניסיון, שידאגו לכל הצרכים הכלכליים שלכם ושל החברה שלכם.