מדוע חשוב להכיר את מערכת הר הכסף של משרד האוצר?

רמת החיים שאתם מנסים על העת לשוות לבני הבית שלכם, דורשת מכם להכניס באופן קבוע סכומי כסף הולכם וגדלים לאורך החיים. אמנם מדובר במטלה קבועה, אך יש לה אספקט נוסף עליו אתם חייבים לחשוב, החסכונות לעתיד. רבים מהישראלים מתקשים מאוד להבין באמת את מצבם הפיננסי, דווקא בגלל שהם לא מקבלים את כל המידע אודות כספים בקרנות פנסיה, חסכונות וחשבונות בנקים שהם אינם מודעים אליהם. בדיוק מסיבה זו, בשנים האחרונות עושה המדינה מהלך, בהובלת משרד האוצר ומערכת  הר הכסף, לאפשר לכם שקיפות מלאה.

הר הכסף – מגלה לכם מידע בצורה שקופה

מערכת הר הכסף היא מערכת אינטרנטית, אשר מציגה לכם מידע אישי על מקורות פיננסיים כמו:

  • חשבונות בנק לא פעילים אשר רשומים על שמכם. שם תוכלו לגלות סכומי כספים שאגרתם לפני שנת 2005 ושייכים לכם.
  • כספים שנצברו בקרנות פנסיה שונות לאורך שנות ההעסקה שלכם. אם לא היה לכם רצף תעסוקתי, ייתכן שאתם מחזיקים כמה קרנות פנסיה שאתם לא מודעים אליהן.
  • קופות גמל וקרנות השתלמות אשר הפקדתם אליהן בעבר כספים, או שהופקדו שם כספים על שמכם כחסכונות מההורים, ואתם יכולים לנצל לטובתכם.
  • ביטוחי חיים לא פעילים, בהם ישנם כספים שצברתם ואתם זכאים להוציא גם אם אין שם פעילות נוכחית.

בונים את העתיד שלכם בצורה מושכלת

האפשרות לקום בוקר אחד ולגלות כי ישנם סכומי כספים שאתם לא מודעים להם, ושייכים לכם, היא הפתעה נעימה שכל אחד ואחד מאיתנו רוצה לקבל. אם עד היום היה מדובר רק בחלום או בדיחה במשפחה, כיום זו אפשרות ממשית שאתם יכולים לנצל לטובתכם, רק אם תחליטו לקחת אחריות ולבצע חיפוש. המערכת של הר הכסף עובדת על בסיס פרטי תעודת הזהות שלכם, ביחד עם כמה פרטי זיהוי פשוטים. לאחר מכן יוצג המידע שקיים במערכת. שימו לב כי זו היא מערכת אשר מאפשרת לכם לקבל מידע רק על חשבונות לא פעילים, וכאלו אשר רשומים בצורה מדויקת על שמכם, ללא שגיאות הקלדה.