איך להתנהל נכון בעולם של כלכלה גלובאלית?

בעידן הגלובלי השתנו התנאים הכלכליים וחברות רבות מקיימות קשרי מסחר מעבר לים. עסקים החלו לייבא ולייצא סחורה, להקים סניפים בחו"ל ולהעסיק עובדים במקומות שונים בעולם.
הכלכלה הגלובלית פתחה הזדמנויות רבות לעסקים, אבל בתכנון פעילות כלכלית חובקת עולם חשוב מאוד להיות מודעים למורכבות המיסוי והרגולציה המשפעים על הניהול העסקי וההישגים הפיננסיים. הפרת רגולציות בינלאומית עלולה לגרור קנסות כבדים ואף להוביל להסתבכות עם הרשויות במיוחד בעקבות הצטרפותה של מדינת ישראל למדינות ה-OECD.
יש להכיר את הסיכונים הפוטנציאליים ואת החשיפה לרגולציה בתכנון הפיננסי ויצירת קשרים עסקיים. מהם הנושאים שיש לשקול ואילו מגבלות או תנאים חשוב להכיר בתכנון העסקי-כלכלי?

 

עריכת חוזים בקנה מידה בינלאומי

כאשר יוצאים לדרך, חשוב לדעת להתנהל נכון מול גופים שונים בחו"ל ולערוך חוזה גלובלי לו יש משמעות בתחום של משפט בינלאומי. כלומר, בעת עריכת החוזה יש לקחת בחשבון חוקים ורגולציות שרלבנטיים לביצוע העסקה בין הצדדים המשתייכים כל אחד למדינה אחרת, כך שהחוזה ישמור על האינטרסים שלכם וינוסח בהתאם לחוקים בינלאומיים הרלבנטיים לביצוע העסקה. חשוב לאמת את המסמכים ולארגן חוזה שישמור על הכסף שלכם וגם יימנע פרוצדורה ביורוקרטית ארוכה יותר ולהימנע מעקרונות או סעיפים שעלולים לעלות לכם ביוקר בהמשך, במידה ולא תואמים את הרגולציה. עורך דין מומחה למשפט בינלאומי יכול לסייע לכם בהכנת, ניסוח ובדיקה של הסכמים בינלאומיים בשל ניסיונו הרב וקשריו הענפים בתחום הוא בעל הידע והמומחיות גם בבדיקת הסכמים ויכול לאתר אם מדובר בהונאה וטמונה סכנה או לחזות מה יהיו ההשלכות של חוזה פוטנציאלי.

 

שימו לב, מכס לפניכם

מעבירים סחורות במכס כחלק בלתי נפרד מקשרי המסחר? חשוב להכיר מראש את החוקים והרגולציה הקשורה להכנסת סחורות לישראלי בהתאם לסוג המוצרים ותשלום המס הנדרש. מעבר לקנס הצפוי, יש להבין את המשמעות של ייבוא פריטים החייבים במכס ללא תשלום המס ויתכן שמחוסר ידיעה והתנהלות מרושלת אתם עלולים לעבור על פקודת המכס ואף להיות מואשמים בביצוע עבירות. אחת החששות הגדולים במקרה זה מצד הרשויות קשור להלבנת הון והכנסת מוצרים שלא על פי חוק למדינה ויש לדעת שדיווח מוטעה לפקידי המכס או השתמטות מתשלום מס עשויה לעלות ביוקר ולהיחשב לעבירה מנהלתית ואפילו פלילית ולכן, יש לפנות לעו"ד המתמחה בתחום וידע כיצד לכוון אתכם להתנהלות תקינה מול המכס.

 

ואת המיסים אתם זוכרים?

כל מדינה ונהלי המיסוי שלה ובכלכלה גלובאלית חשוב לגלם את היבט המיסוי על מנת להתנהל נכון מהבחינה הפיננסית ולהימנע מביצוע עבירות מס. תכנון המס חשוב גם לצמצום נטל המס על העסק וגם לפעילות המיסויית בארץ ובחו"ל כאשר כיום רשויות המס בעולם משתפות פעולה זו עם זו כולל העברת מידע בנוגע לחשבונות בנק ויש להבין את האספקט של מיסוי בינלאומי מגובה המס הנדרש לתשלום ועד יישום מס טריטוריאלי לפי המקום בו מתבצעת הפעילות העסקית והיכן אתם מחויבים במס – בארץ או בחו"ל, על מנת שלא לעבור על החוק וגם לא לשלם מס כפול.

 

מכלכלים נכון את הפעילות – פונים למומחים

מומלץ לפנות מראש לעו"ד המתמחה במשפט בינלאומי גם מההיבט של מיסוי על מנת שיוכל לסייע לכם באלטרנטיבות להפחתת נטל המס, ליווי וניהול פעילות עסקית חוצת גבולות, פקודות מכס ורגולציה, עריכת חוזים בינלאומיים ובמידת הצורך ייצוג משפטי המחייב ראייה גלובלית, הכרות עם גורמים בארץ ובחו"ל וטיפול מקצועי ומדויק בהליכים משפטיים גם במדינות זרות. התייחסו לניסיון של עורך הדין ומשרדו, לקשרים ולהצלחות שצבר בתיקים השונים במשפט בינלאומי.