איזה מסלול השקעה כדאי לבחור?

רבים מעוניינים להשקיע ולא יודעים איך להתחיל ובאיזה מסלול השקעה לבחור ולאן לנתב את הכסף. חשוב מאוד לבחון כל השקעה בהתאמה אישית ליכולת ולמסוגלת הפיננסית שלכם, השקעות עם סיכון נמוך או גבוה וכמה נדרש מכם הון עצמי לכל השקעה כמו גם בכמה תוכלו להרוויח.
בדקו אם אתם בעצמכם יכולים לתכנן ולנהל את ההשקעה או יש צורך בגורם מקצועי שינהל את ההשקעה עבורכם. בנוסף, שאלו את עצמכם כמה כסף תרצו להשקיע והאם לבחור השקעה לטווח הקצר או לטוח הארוך, באיזה תמהיל, האם יש אפשרות לעבור בין מסלולים במידה והחלטתם לייצר תמהיל השקעה דרך חברת השקעות וכדומה.
לפניכם סקירה של 3 אופציות מובילות כיום להשקעה ומה חשוב לדעת על כל אחת מהן לפני שבוחרים בכוכבת ההשקעות עבורכם:

השקעה בנדל"ן

סצנת הנדל"ן רוחשת הזדמנויות רבות וחשוב להכיר את האופציות שעומדות לרשותכם, כיוון שיש חשיבות להון העצמי שיש ברשותכם ולסוג הנדל"ן המיועד להשקעה. יש מי שיעדיפו לקנות נכס להשקעה כאשר חשוב לאתר נכס במיקום אטרקטיבי שיוכל להפוך לנכס מניב ואם אין ברשותכם את הסכום המלא ועליכם לקחת משכנתא, יש לזכור שניתן לקבל משכנתא בהיקף מקסימלי של עד 70% מערך הנכס או להשלים את המימון דרך מימון חוץ בנקאי ויש להתייחס גם לתמהיל ההלוואה. דרכים נוספות היא להשקיע בנכס מסחרי כמו משרדים ואפילו מרכזים לוגיסטיים דרך הון עצמי או עם שותפים עסקיים שיהיו אחראים על המינוף. קיימת גם אופציה של קרנות ריט, שהן למעשה קרנות ציבוריות שמאפשרות רכישה של ניירות ערך של הקרנות הנסחרות בבורסה.

השקעה בזהב

הזהב נחשב מאז ומתמיד אמצעי השקעה סולידי. מדובר במתכת היקרה ביותר בעולם בה ניתן לסחור בדרכים שונות בין אם בהשקעה דרך תכשיטי זהב, מטבעות זהב או מטילי זהב. השקעה בזהב נחשבת להשקעה טובה במיוחד בעתות משבר, כשהמטבע נשחק והיתרונות הבולטים הוא שמדובר במוצר פיזי ושהוא אמצעי מסחר בינלאומי. כמובן שחשוב לדעת מה שווי הזהב שנרכש או שבידיכם (למשל, בעקבות ירושה שקבלתם) כאשר נהוג להתייחס לדרגת הקרט של הזהב הקובעת את שוויו (24 קרט הוא האחוז הגבוה ביותר של זהב). בחברות מקצועיות משתמשים במחשבון זהב ומודדים את שווי וערך הזהב על פי הבורסה העולמית. יש לשים לב שמוצרי זהב שונים עשויים לדרוש בדיקה מקדימה כמו למשל, תעודת ביטוח ועלויות משלוח, הפקדה בכספת וכמובן, חשוב לזהות את הטיימינג האולטימטיבי למכירת הזהב על מנת למקסם את ההשקעה, למשל, כששווי הזהב בעלייה. בכל מקרה, חשוב לפנות לחברה אמינה שתוכל לאמוד את שווי הזהב ולהסביר לכם בדיוק כיצד לממש את ההשקעה וכן שתציע לכם תגמול לפי העדפתכם – טרייד אין, תשלום במזומן, צ'ק וכדומה.

השקעה במטבע דיגיטלי

אפיק השקעה פופולארי נוסף הוא מטבע דיגיטלי כאשר כיום רבים רוכשים ביטקוין ואת'ריום, ליברה וכדומה ומקווים להשתמש בהם במסחר אלקטרוני. להשקעה במטבע דיגיטלי יתרונות רבים: ראשית, המטבע ניתן למסחר גלובלי בלי קשר למקום הפיזי שלכם, שנית, הוא עובר בעסקה מאובטחת ובשל האבטחה המוגברת ניתן למנוע לגבי פעולות הונאה ופריצות וקשה מאוד לזייף אותו. רבים סבורים שהעתיד שייך לעסקאות המבוססות על מטבעות דיגיטליים. עם זאת, יש להחזיק את המטבעות בארנק דיגיטלי ולבחור ארנק מאובטח היטב וכן להיות קשובים למגמות בשוק על מנת להבין מתי להשתמש ולמכור את המטבע או לרכוש מטבעות נוספים ובאיזו דרך – העברה בנקאית, שימוש בכרטיס אשראי וכדומה לפי גובה העמלה והמחיר הטוב ביותר.