טיפים לתכנון פנסיוני נכון

למרות שאולי קשה להשלים עם כך, אבל אף אחד מאתנו לא יישאר צעיר לנצח וכולנו נגיע לגיל פרישה. היות ותקופה זו עשויה להתגלות כמעט מאתגרת חשוב להיערך אליה בצורה נכונה, כדי שבבוא העת אפשר יהיה להתקיים בכבוד, ובמקרה הטוב: להגשים את כל החלומות שחיכו עד ליום הפרישה. תכנון פנסיוני נכון עוזר לכם לדאוג לעתיד שלכם ושל האנשים היקרים עליכם, ולכן על החיסכון להיות מותאם לכם ולצרכים שלכם כמו כפפה.

המאמר הבא נכתב בשיתוף המרכז לתכנון פרישה והוא מציע לכם כמה טיפים מאוד מועילים לתכנון חסכון הפנסיה שלכם.

תוכן עניינים

טיפים לתכנון נכון

תכנון פנסיוני נכון ישפיע על העתיד שלכם. לכן אין להקל ראש בנושא. אומנם מוטלת עליכם חובת הפרשה לפנסיה, אך אין זה אומר שאינכם יכולים לבחור את החיסכון המתאים ביותר עבורכם.

  • התאמה אישית – לכל אחד יש צרכים ומאפיינים המשתנים בהתאם לסגנון ורמת החיים הרצויה, המצב המשפחתי, מצב רפואי ועוד. הבדלים אלו דורשים התאמה אישית של החיסכון הפנסיוני. לכן מומלץ מאוד להבין ולהכיר את האפשרויות שעומדות לרשותכם ולבחור בחיסכון התואם לצרכים והעדפות שלכם.
  • קבלו ייעוץ מקצועי – יש כל מיני גורמים והחלטות שיכולים להשפיע, כך למשל דחיית מועד קבלת הקצבה והיציאה לפנסיה יכולה להגדיל את הסכום החודשי שתקבלו. לכן רגע לפני שאתם מקבלים החלטות, מומלץ שתתייעצו עם אנשי מקצוע מומחים שמבינים בתחום ועל כן יכולים להציג בפניכם את התמונה הכללית.
  • תיאום ציפיות – עם הפרישה מגיעים לא מעט שינויים אשר יכולים להשפיע על סגנון החיים. יתכן שתצטרכו לשקול שווב דברים שתכננתם לעשות וללמוד כיצד להיערך כלכלית. בתקופה זו מומלץ לערוך תיאום ציפיות עם בני המשפחה ולוודא שכולם מודעים לשינויים הכלכליים הצפויים. כשכולם מגויסים אפשר להתמודד טוב יותר עם האתגרים הנלווים.
  • עשו שיעורי בית – וודאו שאתם מבינים היטב את ההצעות שאתם מקבלים מהמומחים השונים, בדקו אם אתם זכאים לעוד קצבה מהביטוח הלאומי, התאימו את הפוליסה הנבחרת לצרכים שלכם, היו מודעים לזכויות שלכם ולחבות המס המוטלת עליכם. כמו כן זכרו שבאפשרותכם לבחור היכן לחסוך ואיך.
  • דמי ניהול – החיסכון הפנסיוני מנוהל על ידי גופים פנסיונים, בתמורה אתם משלמים להם דמי ניהול. לכן גובה דמי הניהול זהו עוד נתון שעליכם לבדוק. גופים אלו משקיעים את הכסף שאתם חוסכים אצלם במטרה להשיג רווחים שיגדילו את החיסכון. בבוא היום הם אלו שישלמו לכם את הקצבה החודשית.

תכנון פנסיוני

מה חשוב לדעת?

ככל שתחסכו יותר, כך סכום הקצבה החודשית שלכם יגדל. לכן חסכו בהתאם ליכולות והצרכים שלכם עכשיו אך שימו לב לרצונות והשאיפות שלכם בעתיד. תמיד מומלץ לקבל יעוץ מקצועי. יועצים ולהם ידע וניסיון בתחום התכנון הפנסיוני יעזרו לכם לחשוב על הכל, במטרה להגדיל את החיסכון ולעזור לכם למצות את הטבות המס, כמו גם את הזכויות שמגיעות לכם על פי חוק.

נכתב בשיתוף המרכז לתכנון פרישה