מה לעשות אם צד אחד מסרב לחתום על הסכמי ממון?

הסכם ממון הוא מושג שתמיד נתפס כמשהו שלילי. מי שמציע הסכם כזה לבת הזוג או לבן הזוג – מיד מצטייר בעיני החברה כאדם שאינו בטוח באמינות של בן או בת זוגו, בעוד שמנגד מי שצריך לחתום על ההסכם – מצטייר מיד כנצלן או אופורטוניסט, שמחפש להתחתן עם כסף ולא עם בן אדם.

במציאות, הסכם ממון הוא הסכם אהבה או נישואין שנועד לאפשר רוגע ושקט נפשי לאנשים שנכנסים למערכת יחסים עם רכוש, קראו בהרחבה בלינק הזה. הרכוש או ההון – לא חייב להיות רב כדי לערוך את ההסכם, בזמן שרבים בוחרים לחתום עליו גם לפני נישואין וגם בעת חיים משותפים ללא נישואין – לכן הסכם זה הופך לכל כך חשוב.

תוכן עניינים

תנאים של הסכם ממון

תנאים של הסכם ממון מטרתם לאפשר לכול אחד מבני הזוג לשמור על הנכסים והרכוש שלו, זאת במידה ויחליטו להיפרד. מטרת הפעולה היא לאפשר שמירה על נכסים והון כמו: השקעות, ירושות, פנסיות, דירה או קרקעות, רכבים, וכל מה שהביאו גבר או אישה לחיים המשותפים. הסכם זה מתאים במיוחד לזוגות שאינם נושאים, שכן הוא מעגן את הרכוש שיקבל כל אחד מהם, במידה ותהיה פרידה.

ומה עושים כאשר צד אחד מסרב לחתום?

לפני הכול, חשוב לדעת כי סירוב לחתימה על הסכם ממון על דירת מגורים למשל, לא תמיד מגיעה מ"גרידיות" נטו או מתאוות בצע. מי שיסרב, יכול להיות אדם שנעלב מהדרישה, נפגע ואיבד אמון בבן או בת הזוג, או כזה שרוצה להבטיח את ההכנסות שלו ואת הרכוש שלו: כמו למשל גבר שהשקיע לא מעט בשיפוץ דירתה של בת הזוג, או אישה שפרנסה במשך שנים את בן זוגה – וכעת רוצה לקבל את מה שמגיע לה. גם מקרים של טיפול בילדים ללא נישואין, דורש פיצוי מסוים ושאר מקרים. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין או באמצעותו אפשר להגיע להבנות ולנסח הסכם ממון שיטיב עם שני הצדדים בקשר הזוגי. בכול מקרה, אם מישהו סירב לחתום – חשוב לא לשבור את הכלים – אלא לגשר ולהתייעץ.