קרנות השקעות

קרן השקעות היא היצע הון, השייך להרבה משקיעים המשמשים לרכישת ניירות ערך באופן קולקטיבי ואילו כל משקיע שומר על בעלות ושליטה על מניותיו שלו.

קרנות השקעות

קרן השקעות מספקת מבחר רחב יותר של הזדמנויות השקעה, מומחיות ניהולית גבוהה יותר ודמי השקעה נמוכים מכפי שהמשקיעים עשויים להשיג בעצמם. סוגי קרנות השקעה כוללות קרנות נאמנות, קרנות הנסחרות בבורסה, קרנות בשוק הכספים וקרנות גידור .

שובר קרנות השקעה

עם קרנות השקעה, משקיעים בודדים אינם מקבלים החלטות כיצד יש להשקיע את נכסי הקרן. הם פשוט בוחרים קרן על פי יעדיה, הסיכון, העמלות וגורמים אחרים.

מנהל הקרן המפקח על הקרן, מחליט אילו ניירות ערך הוא אמור להחזיק, באילו כמויות ומתי ניירות הערך צריכים להגיע למצב של "קנה ומכר".

קרן השקעות כמו כאן יכולה להיות מבוססת רחבה, כמו קרן אינדקס שעוקבת אחר ה – S&P 500, או שהיא יכולה להיות ממוקדת בחוזקה, כמו תעודת סל שמשקיעה רק במניות טכנולוגיות קטנות.

בעוד שקרנות השקעה בצורות שונות קיימות כבר שנים רבות, קרן הנאמנות של מסצ'וסטס למשקיעים נחשבת בדרך כלל לקופת הנאמנות הראשונה הפתוחה בענף.

סוף פתוח לעומת סוף סגור

מרבית נכסי קרנות ההשקעה שייכים לקרנות נאמנות פתוחות . קרנות אלה מנפיקות מניות חדשות כאשר המשקיעים מוסיפים כסף אליה, ומפרישות מניות ככל שהמשקיעים מממשים אותם. בדרך כלל מתומחרים כספים אלה פעם אחת בלבד בסוף יום המסחר.

קרנות סגורות, נסחרות באופן דומה יותר למניות מאשר קרנות פתוחות. קרנות סגורות הן קרנות השקעה מנוהלות, המנפיקות מספר קבוע של מניות, ונסחרות בבורסה. בעוד שווי הנכסי נקי (NAV) של הקרן מחושב, קרן מקצועות מבוססת על היצע וביקוש – משקיע.

לפיכך, קרן סגורה עשויה לסחור בפרמיה או בהנחה ל – NAV שלה.