מאיפה הכי כדאי להזמין מט״ח?

כל מי שנוסע לחו"ל, צריך כידוע לרכוש מטבע חוץ על מנת שיוכל להשתמש בו בעת שהותו במדינה אליה הוא טס. לעיתים הוא יקנה מטבע מקומי, במידה וניתן לרכוש אותו בארץ ולעיתים הוא יקנה מטבע בדמות דולר או יורו, ואותו הוא יחליף במדינת היעד, שכן לא את כל סוגי המטבעות הזרים ניתן לרכוש בישראל (ולעיתים זה גם לא משתלם).

עולה שאלה, היכן נכון וכדאי להזמין ולרכוש מטבעות חוץ. בעבר, היינו יכולים לעשות זאת בעיקר דרך הבנק או דרך מקומות ספציפיים שעוסקים בכך (אחרי שבמשך שנים זה היה מתבצע באופן לא מוסדר). היום, כבר יש לנו הרבה יותר אפשרויות ועל כן חשוב שאנחנו נבחן אותן, בשביל שנוכל להחליט איפה הכי נכון לנו לעשות זאת.

מן הסתם, השיקולים שיעמדו בפנינו יהיו, הן כלכליים, כלומר, איפה אנחנו נוכל לקבל את הערך הכי גבוה עבור הסכום שאנחנו רוצים לרכוש, וכן איפה ישתלם לנו מבחינות אחרות, למשל, זמינות, למשל, האם אנחנו נקבל את המטבע אלינו או שמא נצטרך לנסוע אל המקום שמוכר לנו בשביל לקחת אותו.

איפה משתלם לרכוש מטבע חוץ

אחד המקומות האטרקטיביים ביותר להזמין מטבע חוץ, הוא דרך אתרי אינטרנט שעוסקים בכך. מדובר על מקומות מהם ניתן לבצע הזמנת מט״ח מהיום להיום, במקרים רבים, אנחנו יכולים להזמין מהמקום סכומים מסוימים (בהתאם לתנאי המקום), ולקבל אותם בשעה ובמקום שאנחנו קובעים.

למשל, אם נניח אנחנו טסים מחר ליעד מסוים באופן לא צפוי, אז במקום לנסוע להחליף כסף במקום כזה או אחר, אז אנחנו יכולים ליצור קשר עם האתר, לבצע הזמנה ולבקש שיביאו לנו את הסכום עוד היום הביתה או לעסק. במידה ויש למקום את הסכום הנקוב ויש לו את האפשרות, אז הם יוציאו שליח עם הכסף, שיגיע אלינו ויעביר לנו את כל הסכום.

כך אנחנו גם חוסכים זמן, גם חוסכים טרחה מיותרת, לא צריכים לבזבז כסף על עלויות עסקה, ומעבר לזה, אנחנו מקבלים את הסכום בערך אטרקטיבי ללא עמלות או ריביות גבוהות.