החזר מס שבח – כיצד אנחנו יכולים להשיב את הכסף שלנו

בדרך כלל, הכלל הוא, שאנחנו משלמים מסים למדינה והיא משתמשת בהם. אך יש מקרים מסוימים, בהם המדינה מודה שהיא לקחה מאיתנו יותר מדי מס או לקחה מס שלא לצורך, ומגיעים לנו החזר כזה או אחר. אנחנו מכירים את זה בעיקר בכל מה שקשור להחזרי מס לשכירים ועצמאיים. אך יש מס נוסף בו אנחנו יכולים לקבל החזר.

הכוונה לנושא של החזר מס שבח. מדובר מס שכל אחד מאיתנו צריך לשלם ברגע שהוא מבצע עסקת נדל"ן, מוכר נכס מסוים, בטווח זמן שהמדינה קבעה. המשמעות של מס זה, אנחנו רכשנו את הנכס במחיר מסוים, בינתיים הערך שלו עלה, ועל כן אנחנו אמורים לשלם מס שבח על ערך הנכס החדש, הערך אותו שילמו לנו עבורו. צריך לומר שזה מוגבל בזמן, מאחר והמדינה לא יכולה לקבוע שעבור כל מבנה, בכל זמן, יידרש לשלם מס שבח, שכן זה עלול להוביל לפגיעה קשה בעסקאות נדל"ן. לכן היא קבעה מגבלת זמן בה צריך לשלם את המס.

מתי מגיע לנו החזר

החזר מס שבח, זו סיטואציה לא שכיחה אך בהחלט אנחנו יכולים למצוא את עצמנו נהנים ממנה. זה קורה, כשאנחנו משלמים יותר ממה שהיינו צריכים. לשם כך, עלינו להיכנס אל מערכת דיגיטלית באתר רשות המסים, שם אפשר לראות כמה שילמנו, כמה היינו אמורים לשלם, והאם נשאר עודף מהתשלום. במידה וכן, אז אנחנו יכולים להגיש בקשה להחזר.

החזר מס שבח

חשוב לומר, על מנת להגיש בקשה כזו, הרי שאנחנו צריכים לספק מסמכים שמוכיחים כמה שילמנו וכמה החזר אנחנו אמורים לקבל, רצוי מאוד לעשות את זה דרך רואי חשבון או יועצי מס, גורמים מקצועיים שיכולים לעזור לנו בכך.

נקודה נוספת שחשוב לזכור היא, מוטב לעשות את התהליך הזה כמה שיותר מהר ולא להשאיר את הכסף ברשות המסים, שכן אנחנו לא נרוויח מכך. בסופו של דבר, ככל שנקבל אותו מהר יותר, כך נוכל לעשות בו שימוש כזה או אחר.

לכן, אם שילמתם מס שבח, מוטב לבדוק זאת כמה שיותר מהר.