קופות רושמות – איך זה עובד?

כמעט בכל בית עסק אנחנו נמצא לצד קופות ממוחשבות, קופות דיגיטליות, גם קופה רושמת. זה נכון, בין אם מדובר בקופות שמשרתות את כל העסק או גורם ספציפי מסוים לצרכים מאוד מיוחדים. 

קופה רושמת היא הקופה הבסיסית ביותר שקיימת היום בשוק. היא לא כוללת את הפונקציות של ניהול מלאי, ניהול רכש, מעקב אחר רכישות והזמנות או כל דבר אחר. למעשה, מדובר בקופה שבאופנים מסוימים שלה, אפשר לנייד אותה ממקום למקום, כך שניתן להשתמש בה גם בדוכנים, ירידים ומקומות אחרים. כל אחד יכול לבחור כיצד ומתי להשתמש בה. 

קופות רושמות מופיעות בהיסטוריה האנושית כבר במאה ה-19, ומאז הן החלו להתפתח כאשר חברות טכנולוגיה שונות נכנסו לתחום והחלו לייצר קופות הרבה יותר אפקטיביות, הרבה יותר איכותיות, וכיום, כאמור, אנחנו יכולים למצוא מכונות חישוב יותר משמעותיות, יותר רציניות, עם זאת, עדיים מדובר בקופות יחסית סטנדרטיות, בוודאי ביחס לקופות ממוחשבות או דיגיטליות. 

לפני שנסביר כיצד הקופה עובדת, חשוב להבהיר, נכון שמדובר בקופה יחסית פשוטה ובכל זאת נוכל למצוא אותה במגוון רחב של עסקים, כאשר הרבה פעמים היא משמשת למכירת מוצרים או שירותים פשוטים, וכן כאשר יש בעיה נניח עם החיבור לאינטרנט או למחשב, אז אנחנו יכולים להשתמש בקופה זו כתחליף. בכל מקרה צריך לקחת בחשבון, שגם קופה רושמת חייבת חיבור לחשמל, על מנת שהיא תוכל לבצע את עבודתה. 

כיצד פועלות קופות רושמות 

הבסיס הוא כזה, אנחנו מקלידים את סכום הכסף שאנחנו מקבלים, כמה עודף עלינו להעביר ללקוח וכמה כסף אנחנו אמורים להשאיר אצלנו. בהתאם אנחנו גם מספקים לו קבלה. התהליך מתבצע בכל פעם כשהלקוח מבצע עסקה כזו או אחרת במזומן או המחאה. הקופה איננה מקבלת כרטיסי אשראי, לצורך זה יש מכשירים אחרים. 

מעבר לכן, הקופה כוללת מגירה מיוחדת בה אפשר לאחסן את הכסף ואת ההמחאות שמקבלים עבור כל רכישה (קראו גם על חשיבותה של חתימה דיגיטלית). אי אפשר לפתוח מגירה כך סתם, אלא בעת ביצוע עסקה או מפתח מיוחד שנמצא אצל האחראי. כך גם לא ניתן לגנוב מהקופה, בין אם זה עובדים במקום ובין אם זה גורמים אחרים. 

עם השנים הקופות הרושמות השתנו, בין היתר כאשר היום אנחנו יכולים למצוא קופות שיש בהן פחות מקשים וכל העבודה מתבצעת דרך מסך מגע, כמו כן, אפשר לשמור מידע נרחב יותר על הלקוחות ועל השירותים שסופקו להם. בנוסף, הקופות המודרניות כוללות אמצעי אבטחה הרבה יותר משמעותיים מאשר בעבר. 

בסיכומו של דבר, אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר אמצעים משוכללים להשתמש בהם, אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר כלים שמאפשרים לנו לעבוד עם הקופה ולהרגיש הרבה יותר בטוחים כשאנחנו משתמשים בה, בין אם זה בחנות עצמה ובין אם זה במקומות אחרים בהם אנחנו בוחרים לעבוד איתה.