מעצור חניה מגומי – לשם מה הוא נוצר והאם הוא משתלם?

כשאנחנו מתכננים חניון, בין אם מדובר בחניון פרטי או ציבורי, חניון פתוח או סגור, הרי שאנחנו צריכים לחשוב על כל פרט ופרט על מנת שהנהגים במקום יוכלו לחנות את הרכב שלהם בצורה נוחה, באופן בטוח, מבלי שיקרה להם כלום ומבלי שיקרה לרכב שלהם שום נזק.

בין היתר, אנחנו צריכים לחשוב כיצד להימנע ממצב בו הנהגים עלולים להתנגש אחד עם השני כשהם חונים בק טו בק, כלומר, אחד מול השני, וכן כאשר הם חונים מול הקיר. לא היינו רוצים שנהגים בחניון יגיעו למצב בו הם יתקרבו יותר מדי אל הקיר מבלי לשים לב. אומנם כשחונים עם הפנים אל הקיר, יש תמיד אפשרות לראות ולדעת מתי לעצור, ונכון שברכבים רבים יש אפשרות לדעת מתי מתקרבים אל הקיר, כאשר חונים עם הגב אליו, אך עדיין, אנחנו צריכים לספק גם מנגנון בטיחות מסוים לנהגים שימנע מהם להגיע קרוב אל הקיר.

כיצד מעצור חנייה מגומי יכול לעזור לנו

אחד האלמנטים שיכולים לעזור לנו בכך, הוא מעצור מגומי לרכב. מדובר על מתקן סטנדרטי ופשוט, עשוי מגומי כאמור, ואותו אפשר להתקין במקומות שונים בחניון לצרכים שונים.

למשל, אנחנו יכולים להתקין אותו מול הקיר, כך שנהג עשה מבצע חנייה, יתקל בו בשלב מסוים ואז הוא ידע שעליו לעצור. כמו כן, אפשר להתקין אותו, מן הסתם, בחניות בהן מכוניות חונות אחת מול השנייה, כך יוצרים הפרדה איכותית בין חנייה לחנייה.

אפשרות נוספת היא להתקין את המעצור במקומות מסוימים במסלולים בתוך החניון, בין היתר, לפני שיוצאים מהחניון. בצורה כזו, גם מונעים מהנהגים לנהוג מהר וגם מונעים אפשרות שמכוניות יתנגשו אחת בשנייה, למשל בנקודת היציאה מן החנייה, כאשר יש הנהגים עוצרים בשביל לשלם.

לפני סיום חשוב להדגיש, הבחירה להשתמש במנגנון כזה או אחר, מבוססת על פי תנאי המקום, תנאי החניון (הקליקו למידע נוסף), הצרכים של הנהגים כפי שאנחנו רואים אותם ומן הסתם, גם על פי העלויות הכספיות הנדרשות מאיתנו. לכן, משתלם להתקין מעצור כזה, נוח, אפקטיבי וזול.