ד"ר קובי שגיא: שיטות טיפול להרטבת לילה

לכל תופעה בריאותית או התנהגותית שמטרידה את הילד או את ההורה יש שיטות טיפול שונות. אלו נוסדו כדי לתת מענה למי שמתמודד עם התופעה, ולעזור לו להתגבר עליה למרות הגורמים לה. בין התופעות היותר מטרידות ניתן לציין את התופעה של הרטבת לילה. התופעה הזו קיימת ונחשבת לנפוצה למדי, והיא מעיקה על ילדים בגילאים שונים ועל ההורים שלהם מסביר ד"ר קובי שגיא. הללו מוצאים את עצמם מידי בוקר מתוסכלים לנוכח המיטה הרטובה וריח השתן שממלא את החדר. אכן מצב לא נעים שעלול לפגוע בתדמית האישית של הילד ובביטחון העצמי שלו. כדי לטפל בתופעה יש שיטות שונות.

  • טיפול תרופתי – טיפול אחד הינו טיפול תרופתי. מדובר על טיפול בו המטופל מקבל תרופות ייעודיות אשר נועדו למנוע השתנה בלילה. הטיפול אולי מוכיח את עצמו כיעיל, אך הורים רבים מבינים שלא כדאי לתת תרופות שיש להן השפעות ותופעות לוואי לילדים.
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול מומלץ מאוד. שכן הוא נותן אמון בילד וביכולת שלו לשמור על עצמו יבש גם בלילות. במהלך טיפול כזה הילד מלווה עם מטפל מוסמך מטעם ד"ר קובי שגיא שנותן לו חיזוקים ומעצים בו את האמון בכוחות של עצמו.
  • טיפול בזמזם – זמזם הוא מוצר עזר שהתפקיד שלו הוא להעיר את הילד בעת הצורך. הזמזם מזהה התחלה של הרטבה, והוא גורם לילד להתעורר בעת הצורך ולעשות את צרכיו בחדר השירותים.

ד"ר קובי שגיא וההמלצות

מבין מכלול הטיפולים קיים טיפול מומלץ ומוצלח מאוד, טיפול שזוכה לאחוזי הצלחה גבוהים מאוד, ומספר עצום של מטופלים כבר חוו את הטיפול הזה והם מספרים על שינוי משמעותי ועל לילות יבשים שהם לא האמינו שיהיו כאלו!

איך ד"ר קובי שגיא עושה את זה?

שיטת הטיפול של ד"ר קובי שגיא הינה שיטה מוצלחת מאוד, והיא כוללת מספר מרכיבים. המטרה שלה היא לגרום לילד להעצים בכוחו את האמון ביכולת שלו לשמור על סוגרים גם בלילה. כמו כן השיטה נותנת לילד עזרה חיצונית באמצעות מכשיר מיוחד שעוזר לו להתעורר בעת הצורך. החיזוקים והעידוד משפרים את היכולת ומביאים ללילות יבשים.