כמה עולה ייעוץ משכנתא?

תחום הייעוץ של נושא המשכנתאות תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות. עד לפני כעשור לא היה מקצוע ששמו יועץ משכנתאות, לקוחות הלכו למחלקת המשכנתאות בבנק אחד או שניים, קיבלו הצעות מחיר ובחרו אחת מהן ללא הבנה וידע מעמיק בנושא ההלוואות.

חשיבה פיננסית טרם לקיחת משכנתא

משכנתא היא הוצאה קבועה בכל חודש ובדרך כלל מדובר בסכום נכבד של כמה אלפי שקלים. הוצאה זו הוא נטל כלכלי משמעותי על כל אדם, במיוחד לאור כל ההוצאות הנוספות שעליו לשלם.

רוב לוקחי המשכנתאות הם זוגות צעירים או משפחות המשפרות את תנאי הדיור שלהם. במקרים רבים לאורך השנים שבהן הם משלמים מצבם משתנה. מזוג צעיר ללא ילדים הם הופכים תוך כמה שנים למשפחה צעירה עם שלושה ילדים קטנים ועליהם לשלם מדי חודש הוצאות רבות הקשורות לגידולם, עלות של מעונות יום, גנים, בתי ספר, מזון ועוד.

ביוקר המחיה בישראל מדובר בהתמודדות לא פשוטה ולכן המגמה היא לקחת משכנתא המתאימה לכל לווה, תוך חשיבה לטווח הרחוק ולכן מבצעים תכנון פיננסי.

החשיבות הרבה של ייעוץ משכנתא

יועץ משכנתאות הוא אדם אשר בקיא בכל מה שקשור למשכנתא ולהרכב הפנימי שלה. תכנון פיננסי נכון שלה על ידו עשוי ליצור חיסכון עצום בגובה התשלום החודשי ובהחזר הכללי של המשכנתא וזאת עקב פילוח של המסלולים הנכונים בהחזר ההלוואה וקבלת הריבית המיטבית והתנאים המשופרים עבור הלקוח שלו.

קיימות כמה אופציות של שירותים אשר אפשר לקבל מיועץ משכנתאות ובהתאם לכך נקבעות העלויות.

  • ייעוץ משכנתא אשר כולל עבודה מול הבנקים, קבלת הצעות מחיר שונות וניתוחן הפיננסי, הכנת מלוא הניירת והחתמתה על ידי הבנק, עורך הדין וגורמים נוספים. עלות כל הטיפול נע בין שלושת אלפים לשבעת אלפים ₪.
  • לקוח המעוניין בייעוץ משכנתא בלבד ללא הטיפול בכל הניירת הנלוות, ישלם בין אלפיים לשלושת אלפים ₪.

תחומי הטיפול של יועצי המשכנתאות

יועץ משכנתאות מייעץ בלקיחת סוגים שונים של משכנתאות, משכנתא בעת רכישת דירה, משכנתא לכל מטרה, משכנתא הפוכה, משכנתא למסורבים ועוד.

כמו כן הוא בוחן את תנאי המשכנתא הנוכחיים של הלקוח ובמקרים רבים ממליץ לו לבצע מחזור משכנתא. בהליך זה הלקוח מבצע החזרה של מלוא החוב לבנק ולוקח משכנתא חדשה בעלויות מופחתות של ריבית והצמדה. כך נוצר חיסכון של עשרות אלפי שקלים בגובה הכללי של המשכנתא ובתשלום חודשי שערכו מופחת במאות שקלים, כך שמדובר בסכומים שהם משמעותיים מאד.

בחירת יועץ משכנתאות

מומלץ לבחור איש מקצוע שהוא מומחה בתחום זה אשר שירת באופן מיטבי חברים או בני משפחה אשר ממליצים עליו לאור החיסכון המהותי שנוצר בעקבות הייעוץ שלו.

אדם שעוסק בכך שנים רבות מכיר את כל רבדי העשייה של הבנקים ולכן מעניק הכוונה ייחודית לכל לקוח.