הסוגים השונים של עגלות משא

כל מי שעבר פעם דירה או העביר תכולת משרד, חנות, עסק וכו' מכיר את התחושה שמתפתחת כשרואים מובילים סוחבים על גבם מקררים ענקיים או קרטונים כבדים במיוחד. על-מנת לעזור למובילים לבצע את עבודתם הקשה, ישנם כלים שונים שמקלים על הסחיבה ובפרט כדאי להכיר את עגלת המשא וליתר דיוק את הסוגים השונים של עגלות משא.

עגלת מובילים מקצועית

סוג נפוץ אחד של עגלות משא מכונה דולי. זוהי העגלה הבסיסית ביותר – קרש (חזק כמובן) על 4 גלגלים שמאפשר נשיאת משקלים של עד 180 ק"ג. עוד יתרון של הדולי הוא המידות הצנועות שלה – בדרך כלל הרוחב שלה הוא סביב ה-70 ס"מ והאורך כ-50 ס"מ, כך שעגלה זו לא תופסת הרבה מקום ואפשר לנייד אותה בנוחות גם בדירות צפופות וכמובן בתוך המשאית.

עגלה דו מצבית

סוג אחר שנהנה מפופולריות רבה כשמחפשים עגלת משא הוא העגלות הדו מצביות. היתרון העיקרי של הסוג הזה של העגלות הוא הגמישות התפעולית המרבית כך שניתן להשתמש בהן למגוון רחב מאוד של צרכים. עוד יתרונות הם משטח נוח ועבירות מרשימה.

כשקונים עגלה דו מצבית חשוב לוודא שהיא מיוצרת מחומרים איכותיים כך שהיא תהיה עמידה במיוחד גם בשימוש אינטנסיבי ושוחק מטבעו.

הפרמטרים החשובים לבחירת עגלת משא

כשמחפשים עגלות משא ישנו חופש בחירה נרחב למדי בזכות המגוון הרב של הסוגים של העגלות, המידות השונות וכמובן היצרניות השונות.

בכל מקרה חשוב לבחון היטב 4 פרמטרים: 

א. גלגלים – גלגלים גדולים מבטיחים תפעול נוח של העגלה ומקסימום עבירות. כמובן שהגלגלים צריכים להיות גם פרופורציוניים למידות העגלה עצמה.

ב. משטח טעינה נוח – כדי שהעבודה תתבצע גם במהירות וגם בבטחה, בלי חשש שהסחורה שנמצאת על המשטח תיפול ממנו.

ג. כושר נשיאה – לכל עגלת משא ישנו כושר נשיאה אחר, וחשוב להתאים אותו למטרה שלשמה נרכשת העגלה.

ד. איכות – רק עגלות שמיוצרות מהחומרים האיכותיים ביותר ועל-ידי חברות רציניות יכולות להבטיח וגם לקיים מקסימום תועלת לאורך זמן ובהתאם הן אלה המשתלמות ביותר.

השימושים השונים של עגלות משא

חשוב להדגיש שכל עגלות המשא הנ"ל מתאימות לא "רק" למובילים שמעבירים מדי יום פריטים כבדים מאוד אל המשאית וממנה, מן הסתם כשלא בכל מקרה ישנן מעליות שבהן אפשר להיעזר, אלא גם למחסנאים ובעצם בכל מקום שבו מתבצע מדי יום שינוע של סחורות כבדות. בין השאר תמצאו עגלות משא בחנויות, מחסנים, רכבים שמשמשים להובלת סחורות לחנויות ועוד.

איך לשמור גם על הגב וגם על העגלה?

שימוש בעגלת משא מאפשר להשיג שתי מטרות חשובות: קודם כל לבצע את עבודות הסחיבה, ההעמסה והפריקה ביעילות גבוהה ולכן בזמן קצר יותר, ושנית, להגן על הגב של האדם שעבודתו היא לשנע פריטים כבדים ממקום למקום. בהקשר זה כדאי לזכור שהגב שלנו הוא איבר רגיש שמתקשה לעמוד בעומסים גבוהים ובפרט לאורך זמן, ולא בכדי כאבים בגב התחתון הם תופעה נפוצה במיוחד.

על-מנת להגן גם על הגב וגם על העגלות חשוב להשתמש בהן בדיוק לפי ההוראות וכמו כן לא להעמיס עליהן משקל מעבר לכושר הנשיאה שלהן.