המחיר של כריתה או גיזום עץ

עצים הם תוספת מבורכת מאוד בכל מקום. הם מספקים לנו צל יקר ערך, תורמים לאסתטיקה של המרחב, מורידים את הטמפרטורה ואפילו במידה ניכרת ובסך הכל משדרגים את איכות החיים שלנו. כדי להפיק מהם מקסימום תועלת חשוב מאוד לטפל בעצים באופן מוקפד ומקצועי, ובין השאר לבצע פעולות כמו כריתה או גיזום של עצים. במקרים אלה עולה באופן טבעי השאלה מהו המחיר של כריתה או גיזום עץ ואיתה שאלות נוספות.

באילו מקרים מותר לכרות עץ?

עוד לפני שמבררים לגבי המחיר של כריתה או גיזום עץ חשוב להבין שלא בכל מקרה מותר לכרות את העץ. למעשה, גם כשמדובר על עץ שגדל אצלכם בגינה, בתוך שטח פרטי, לא תמיד מותר לכרות אותו!

כריתת עצים בישראל מתאפשרת רק לאחר קבלת היתר מפקיד היערות. בחלק מהמקרים פקיד היערות משויך לרשות המקומית הרלוונטית, ובחלק מהמקומות הוא משויך לקרן קיימת לישראל. פקיד היערות בוחן את הסיבות שבגללן אתם רוצים לכרות את העץ ואז מחליט האם אכן יש הכרח לבצע פעולה זו או אם לדחות את הבקשה.

חשוב להדגיש שהחוק חל לגבי כל עץ שהוא בגובה של 2 מ' ומעלה ושהרוחב שלו הוא לפחות 10 ס"מ (הרוחב של הגזע נמדד בגובה 130 ס"מ מהקרקע). בהתאם אף איש מקצוע שמכבד את עצמו לא יכרות עץ בלי אישור, שכן מדובר בעבירה חמורה שעונש חמור בצידה.

באילו מקרים חשוב לגזום עצים?

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון עוד לפני שבודקים מהו המחיר של כריתה או גיזום עץ הוא שיש מצבים שבהם הגיזום נחוץ ואפילו קריטי, כך שבחישוב יחס העלות תועלת התוצאה משתלמת.

מצב אחד שבו חשוב לגזום עץ הוא כשהענפים גדלו באופן משמעותי והם עלולים להזיק לחוטי חשמל או תשתיות חיוניות אחרות. גם כשהעץ צומח אל תוך מבנים ועלול לשבור חלון או לפגוע בתריסים כמובן שכדאי לגזום אותו ובמהירות. סוג אחר של מצבים שבהם מתבצעת פעולת גיזום העץ הוא כשישנה מחלה כלשהי והפעולה תעזור לעץ להתאושש ולהבריא. עוד כדאי לדעת שהגיזום מאפשר לכל חלקי העץ ליהנות מהשמש שחשובה לצמיחה נכונה ומאוזנת. במקרים אחרים גיזום עצים נעשה לצורך אסתטיקה, ובכל מקרה חשוב להזמין אנשי מקצוע מיומנים שיעזרו לכם להבין מהי התדירות המומלצת ומהו היקף הגיזום האופטימלי.

כיצד נקבע המחיר של כריתה או גיזום עץ?

אחרי שמבינים מדוע נדרש גיזום והאם הכריתה אפשרית, ניתן להתמקד בשאלת המחיר של כריתה או גיזום עץ.

עלות הפעולה נקבעת בהתאם להיקף העבודה הדרוש כדי להגיע למראה הרצוי, גודל העץ, משקל הענפים, הגובה שאליו צריך להגיע, דחיפות הגיזום או הכריתה ועוד. חשוב לוודא שהעלות כוללת גם פינוי מסודר של הגזם או של הענפים שנכרתו והשארת הסביבה נקייה. דגש נוסף הוא עבודה בטיחותית – גם כדי שלא ייגרמו נזקים לסביבה (בניינים או בני אדם) וגם כדי שאנשי המקצוע שמבצעים את העבודה עבורכם לא ייפגעו. כמו כן מומלץ להעדיף חברות גיזום וכריתת עצים שיש להן ביטוח, כך שאם מסיבה כלשהי, שלא תלויה באנשי החברה, כן ייגרם נזק, הביטוח יכסה את העלות של התיקון.