חברות מחקרי שוק בישראל

אף אחד מאיתנו לא אוהב להישאר מאחור, בטח ובטח כאשר מדובר על העסק שלך וכל רגע שאתה מאחור אתה מפסיד כסף. אז מה אפשר לעשות על מנת להישאר תמיד עם יד על הדופק ולדעת לפני כולם לאן פני השוק הולכים? יש כמה דרכים אך במאמר זה נעסוק בדרך בטוחה – חברות מחקרי שוק וכיצד הם יסייעו לעסק שלך לצמוח.

מה זה אומר חברת מחקרי שוק?

מחקר שוק הוא כלי מחקרי, מדעי, אמין ואיכותי אשר יעניק לך מידע אינפורמטיבי אודות נושא מסויים על מנת שתוכלו לקבל את התמונה המלאה ועל ידי כך גם את דרך הפעילות היעילה והטובה ביותר בעבורך ובעבור העסק שלך. בארץ קיימות היום המון חברות מחקרי שוק אך לא כל חברה תתאים למטרות שלך ולכן נמליץ לכם להמשיך לקרוא ולהבין כיצד לבחור את החברה בשבילך. 

 

לרוב כאשר תבצעו תהליך של מחקר שוק תקבלו בסוף התהליך דו"ח מפורט ומעמיק אשר יכלול את כל הנתונים אודות השוק, התחרותיות, הסיכון, אפשרויות הצמיחה, משתני פילוח הצרכנים (מיקום גאוגרפי, רמת שכר, רמת השכלה, מצב משפחתי ועוד), מה הרגולוציה בתחום והאם היא עומדת להשתנות, כיצד מתנהגים כל סוגי הצרכנים בשוק הזה ועוד נתונים שיסייעו לכם לקבל מידע מלא ואמין על השוק בו אתם פועלים או מתכננים לפעול בו בעתיד.

 

האם אני צריך באמת חברת מחקרי שוק?

בפועל התשובה היא לא, אף אחד לא חייב לבצע מחקר שוק וקיימים סיפורי הצלחה מרשימים ביותר של עסקים שהמזל פשוט האיר להם עיניים, אבל, אם אתם עומדים בפני הקמה של עסק חדש או השקה של שירות שאתם עומלים עליו תקופה וכבר בניתם את כל התשתית, כבר מילאתם מלאי והשקעתם המון כסף בהכל. לא תרצו שהעסק שלכם יצליח בצורה הטובה ביותר?

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח אז יש כמה שיטות ודברים שאתם יכולים לעשות ואחד מהדברים החשובים ביותר, שלצערנו בעלי עסקים רבים מוותרים עליו, הוא כתיבה של תוכנית עסקית מפורטת ואיכותית. אז נכון, אף אחד לא לימד אותך בבית הספר לבנות תוכנית עסקית ואתה יורה באפלה אבל יש כמה דברים שאתה יכול להבין כי צריך לכלול בתוכנית העסקית, כמו למשל:

  • המוצרים והשירותים המוצעים
  • מבנה העסק
  • ניתוח התחרות והשוק
  • שיווק
  • מה העלויות
  • מקורות מימון

אומנם לא כל חברות מחקרי השוק יהיו מסוגלות לבנות בעבורך תכנית עסקית אך יש כמה חברות מחקר בארץ אשר משמשות גם כחברות ייעוץ עסקי והן יוכלו להוות בעבורך את הפתרון המושלם שכן הן ישלבו גם את הפעולות הנדרשות מחברת מחקרי שוק והן יסייעו לך בהבנת התוכנית העסקית וייעוץ בתחום.

הדבר החשוב ביותר בבואכם לבחור חברת מחקרי שוק הוא כמובן תחקיר אודות החברה, האם הם מוכרים ומומלצים, האם מישהו שאתם מכירים עבד עמם ויכול לחוות דעה, האם הם מתמחים בשוק בו אתם פועלים. אל תיקחו חברה רק על סמך השם שלה, בצעו תחקיר מקדים ותרוויחו כפליים.