איך מכינים קרקע לבנייה? המומחים של אמצ שמש מסבירים

רכישת קרקע לבניה דורשת לבצע עבודות הכנה ופיתוח כתנאי חשוב להתחלת הפרויקט. כיצד מבצעים עבודות הכנה לקרקע המיועדת לבניה? ומה השלבים הכלולים בתהליך? המומחים של אמצ שמש מרחיבים.

כאשר רוכשים קרקע לבניה נדרשת עבודת הכנה מקדימה הכרוכה בכמה שלבים עיקריים. אין זה סוד שתשתית טובה ונכונה היא הבסיס לכל פרויקט בניה, וכשהבסיס איתן ומבוצע כראוי, הדבר ישפיע על אופי הפרויקט לחיוב. לכן, שכירת חברה מקצועית שמתמחה בעבודות עפר היא תנאי הכרחי להצלחה.

תוכן עניינים

שלבי הכנת קרקע לבניה

הכנת קרקע לבניה כרוכה בכמה שלבים והם:

  1. פינוי הפסולת ויישור הקרקע – כדי שניתן יהיה להתחיל בתהליך הבניה יש לפנות את הפסולת מהקרקע וליישר אותה. זהו השלב הראשון. הטרקטור הוא הכלי שיעשה את העבודה הראשונית ובמידת הצורך ישולבו גם כלים נוספים.
  2. חפירה – השלב הבא הוא שלב החפירות. לאחר ניקיון ויישור הקרקע ניתן יהיה לחפור בה, כאשר במקרים רבים בשלב זה יוחלט אם האדמה הקיימת תהיה טובה להמשך הפרויקט, או שיעלה הצורך בהחלפתה.
  3. הכנת התשתיות – זה השלב בו ימוקמו כל התשתיות ולרבות קווי מים, ביוב, חשמל. להנחת התשתיות נדרשת עבודת חפירה נוספת כדי ליצור שוחות ולהניח את הצינורות. התשתיות מונחות בסדר הבא: ביוב, מים וחשמל ולאחר מכן הקרקע תיסגר ותהודק שוב.
  4. הידוק הקרקע – שלב אחרון ובמהלכו מפזרים מצע של אדמה באמצעות הטרקטור, משקים אותו ומהדקים בפעם האחרונה. את ההידוק הסופי של הקרקע מבצעים באמצעות מכבש ייעודי והשיטה מוכרת בשם: הידוק דינמי. שיטה זו משלבת טכנולוגיה מתקדמת שתורמת לזירוז התהליך.

מהו הידוק דינמי ומדוע הוא חשוב?

חלק בלתי נפרד מהכנת הקרקע הוא השלב האחרון והסופי הכולל את הידוק הקרקע לפני שפרויקט הבניה עצמו מתחיל. באמצעות הידוק הקרקע ניתן למנוע את שקיעתה, או את חדירתם של מים לשכבות המילוי שלה. השיטה המשמשת כיום להידוק הקרקע נקראת השיטה הדינמית, שיטה זו מאפשרת לבצע הידוק מהיר של הקרקע על ידי הכנסת נתוני העבודה לתוך המחשב של המכבש. שיטה זו נחשבת למאוד בטיחותית, מדויקת ומהירה ובזכות בטיחותה אפשר אף לבצע עבודות נוספות במקביל לה, ואף לבצע פעולת הידוק נוספת במקרה הצורך, במידה וישנם אזורים שלא עומדים בקריטריונים הנחוצים.

מעוניינים ללמוד עוד על הכנת קרקע לבנייה? בערוץ היוטיוב של חברת אמצ שמש 1990 בע"מ אפשר למצוא סרטונים רבים ומעשירים על ביצוע עבודות עפר וסלילת כבישים.