הסיבות שבגללן תוכלו לקבל סירוב למשכנתא

בישראל, בשונה ממקומות רבים אחרים ברחבי העולם, גם בני נוער צעירים ואפילו ילדים יודעים כבר להסביר מהי משכנתא, אפילו אם רק בקווים כלליים – ולא במקרה. ישראל היא אחת המדינות המדורגות ראשונות בעולם ב"בהלה לדירה", באופן שכמעט כל אדם ומשפחה בארץ מעוניינים להגיע בשלב כזה או אחר ליעד הנכסף.

האם כולם זכאים למשכנתא?

למרות הרצון הטוב, יש כמה מאפיינים המונעים ממשקי בית מסוימים לזכות בהלוואה הנכספת, ומסיבות שונות. בעוד שברוב המקרים שינוי לטובה בתנאיו של הפונה יכול בהחלט לגרום לבנקים ולגופים הפיננסיים לאשר את בקשתו בסופו של דבר, ישנם מקרים בודדים (ולרוב נדירים במיוחד) שבהם מבקש המשכנתא יקבל סירוב באופן תמידי, כלומר פעם אחר פעם ולאורך כל חייו. האם אתם חלק מהרשימה ה(מאד) שחורה הזו? כנראה שלא, ומיד נסביר מדוע.

למה מקבלים סירוב למשכנתא?

אז מהן בדיוק הסיבות שבגינן מקבלים סירוב למשכנתא? הנה כמה מהמרכזיות שבהן:

  • דירוג אשראי נמוך
  • תיקים פעילים בהוצאה לפועל
  • העדר רקורד פיננסי (לרוב בשל העובדה שהפונה פשוט צעיר מדי)
  • תנאי מימון שאינם מקובלים על הבנק (בקשה לאחוז מימון גבוה מדי או נתונים המעידים על כך שהפונה לא יוכל לעמוד בהחזרים החודשיים בהתאם להכנסותיו)

סירוב למשכנתא

מה הסיכוי שלי?

מקרים אחרים וקיצוניים הרבה יותר שלא הוזכרו ברשימה הזו, נוגעים לעבר פלילי ולעבירות חמורות, בהן בדרך כלל הפונה לא יצליח לקבל את מימון המשכנתא אותו הוא מבקש לעולם. אך כאמור, אתם ככל הנראה לא נמצאים ברשימה הזו. בכל הנוגע לנתונים האחרים, ואם אתם חוששים שאתם עונים על אחד התנאים הללו (במיוחד הראשון), תמיד טוב לזכור שתשלומים יש להגיש בזמן, ושתקשורת טובה עם הבנקאי שלכם והצצה תכופה במצב החשבון שלכם יעשו לכם רק טוב. כדי להיות בטוחים שאכן תקבלו אישור ושחלילה לא תיתקלו לעולם בצמד המילים סירוב למשכנתא, חשוב שתקפידו על מצב החשבון שלכם עוד זמן רב לפני כן, וכך תבטיחו אישור ומעבר חלק לדירת החלומות שלכם.

המידע באדיבות אתר https://www.tsuott.co.il/