קרן השתלמות – אפיק חיסכון חשוב ומשתלם

במשק הכלכלי הישראלי ניתן לראות לא מעט שינויים שקרו עם השנים, ואחד מהם זה השינוי שהתחולל בנושא של רשימת קרנות השתלמות. אם בעבר קרן ההשתלמות הייתה מיועדת רק לשכירים והמטרה שלה הייתה רק לממן השתלמויות שונות, הרי שהיום זה לא כך. ראשית, היום גם אנשים עצמאים עושים לעצמם קרנות השתלמות שונות, ושנית, היום הקרנות האלה מוגדרות ככלי חיסכון לטווח בינוני, וזה האפיק היחיד שנשאר פטור ממס.

זו הסיבה לכך שהקרנות האלה נחשבות מאוד אטרקטיביות בעיני אנשים שרוצים לחסוך למטרות שונות, וכדאי גם לכם להתחיל להשתמש באופציה הזאת, במיוחד אם אתם עצמאים ואם אתם צריכים לדאוג לכל הנושאים האלה בכוחות עצמכם.

בעיקר לעצמאים, אך לא רק
בעיקר לעצמאים, אך לא רק

למה מיועדים כספי קרנות ההשתלמות?

מעבר לכך שצריך לראות רשימת קרנות השתלמות כדי לבחור את הקרן המתאימה יותר, צריך גם לדעת למה מיועדים הכספים שאתם מעבירים לשם. במקרה של מורים וגננות ניתן לראות שמדובר על כספים שמיועדים בעיקר למימון שנת השבתון, אך במקרה של אנשים עצמאים הקרנות יכולות לממן גם כל דבר אחר. חשוב לדעת שלא מדובר על חיסכון פנסיוני וכי הטווח הוא טווח בינוני, משמעות הדברים היא שגם אחרי חיסכון של משהו כמו שש שנים תוכלו למשוך את הכסף ולהשתמש בו לדברים שונים שתרצו.

חשיבות החסכונות

יש אנשים שבסופו של דבר לוקחים את כספי קרנות ההשתלמות ונוסעים איתם לחו"ל, מגשימים חלום ומגיעים לכל מיני מקומות מסקרנים בעולם וכדומה. לעומת זאת, יש אנשים שבסופו של דבר מממנים בעזרת הקרנות האלה טיפוליים רפואיים או, לא עלינו, ניתוחים. חשוב לדעת שאף פעם מה שאנחנו חוסכים זה לא מספיק כי תמיד נוכל לחסוך עוד, אך בטוח שכל חיסכון יהפוך את העתיד שלנו לטוב יותר ולכן זה כדאי.