קיבלתם טופס 5329? מה עושים?

רשות המיסים במדינה מחייבת כל אזרח לשלם את שיעור המס בהתאם לגובה הכנסתו. הכנסות אלו אינן כוללות רק את השכר החודשי של האדם, אלא גם מקורות הכנסה נוספים כמו נכסי נדל"ן, מניות, רכש יקר ערך, רכבים ועוד. חשוב לדעת כי תשלום המס כחוק תקף על אזרחי ישראל שרוכשים נכסים מעבר לים, כך שאם אדם החליט לבצע השקעה בנכס מסוים באירופה לדוגמה, עליו לדווח על כך כחוק מול רשויות המס מכיוון שמדובר על נכס שמניב לו רווחים כספיים.

מהו טופס 5329?

טופס זה נשלח לאזרחים שונים מטעם רשות המיסים, ומטרתו לבחון ולאתר אזרחים שעומדים לרשותם הכנסות שונות שהם כלל לא הצהירו עליהם כחוק. הטופס דורש מהאזרחים שהמכתב נשלח אליהם להצהיר על מעמדם האישי, יחד עם כל הפרטים האישיים הנוגעים לעניינם וכמובן גם בנושא הכספי וההכנסות שיש להם בארץ ובחו"ל.

טופס 5329 לא נשלח באופן אקראי לאזרחים שונים, אלא רק לאלו שרשות המיסים יודעת כי יש ברשותם נכסים והכנסות רבות שככל הנראה הם אינם דיווחו על כך. למעשה ניתן לומר כי טופס דרישה זה הוא מעין "מכתב אזהרה" המעניק לאדם הזדמנות להצהיר על נכסיו כחוק, וכך להימנע מהליכים פליליים או העמדה לדין בגין אי דיווח לרשויות המס.

התייעצו עם עורך דין מומחה בתחום המס

רשויות המס במדינה יוצאות למאבקים ממושכים מזה זמן רב מול אזרחים שאינם עומדים בדרישה להצהרת הכנסות, ולכן הם החלו בתהליך של שליחת טופסי הצהרה אלו כדי לאמת או לשלול את נושא אי הדיווח. כאשר אזרח מקבל לידיו את טופס 5329, עליו למלאו בצורה יסודית ואמינה ללא השמטת פרטים שונים. כדאי לדעת כי אחוז ההכנסות מתייחס גם לבני הזוג של האדם שקיבל את הטופס, כך שאין אפשרות לחמוק ממילוי הטופס באופן שקוף ואמיתי בלבד.

בכל מקרה של קבלת טופס הצהרה זה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני מס כדי לקבל ליווי וחוות דעת מקצועי בכל הנוגע לדיווח חוקי ואמין מול רשויות המס בכדי למנוע הליכים פליליים בגין העלמת מס.