היום שאחרי המחיר למשתכן

אוטוטו תקום בישראל ממשלה חדשה ולא מעט החלטות יצטרכו להתקבל, אחת מהן היא, מה יהיה ביום שאחרי המחיר למשתכן, שהרי לא מעט זוגות לקחו חלק בפרויקט, ולו כדי שיוכלו לרכוש דירה בישראל.

המחיר למשתכן

כאשר יצא שר האוצר משה כחלון בתוכנית המחיר למשתכן, סביר להניח שהוא חשב שהתוכנית תימשך שנים ארוכות. היום כבר ברור, כפי שנכתב לא פעם באתר חדשות מוביל, שהתוכנית הזאת איננה מצליחה, איננה עומדת ביעדים, ודי ברור שעוד מעט כשתקום ממשלה חדשה, היא תצטרך להחליט כיצד לנהוג עם התוכנית, האם להמשיך איתה או לא.

תוכנית מחיר למשתכן, נועדה כידוע להביא להפחתה במחירי הנדל"ן על ידי תמיכה של הממשלה בקבלנים וכן בזוגות צעירים שיכלו לרכוש דירות במחיר מוזל. הרעיון היה, שתמיכה זו תביא לכך שיהיה גידול בהיצע, מה שיוביל את בעלי הדירות להוריד מחירים שכן לא ישתלם להם למכור אותן במחירים גבוהים.

כפי שאנחנו יודעים, מחירי הנדל"ן נשארו פחות או יותר אותו הדבר, בין היתר כי התוכנית עצמה לא הייתה משתלמת ורבים מהזוגות שזכו באפשרות לרכוש דירות, החליטו לוותר על אופציה זו. אחת הסיבות לכך היא, שהדירות לא היו מוכנות וייתכן שייקח כמה שנים, אם בכלל, שהן יהיו מוכנות.

מחיר למשתכן

מה יהיה ביום שאחרי?

יום אחרי שהממשלה תקום ושר אוצר חדש ייכנס למשרד, יהיה צורך לבדוק, האם ניתן להמשיך בקידום התוכנית כפי שהיא, האם ניתן לתקן את הבעיות השונות שצפו במהלך השנים או שיש צורך לחפש דרכים אחרות, חדשות, כיצד להקטין את מחירי הנדל"ן.

צריך לומר, המטרה של כל העוסקים בדבר היא לצמצם את העלויות של מחירי הנדל"ן בשוק, המטרה היא לאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירות במחירים טובים, אחרת ייווצר מצב שהביקוש יעלה, ההיצע יופחת, מה שכמובן יוביל לעלייה ניכרת במחירים, דבר שיש לו משמעויות כלכליות וחברתיות עצומות. על כן, המדינה תצטרך למצוא דרך כיצד לטפל בפלונטר הזה.

גם על זה תוכלו לקרוא מדי יום באתר חדשות מוביל ואמין שיספק לכם את כל המידע הרלוונטי בנושא, כולל כל מה שאתם צריכים לדעת על רכישת דירות בישראל באופן כללי ועל שוק הנדל"ן בכלל.