אוירה סטודנטיאלית: כפר הסטודנטים של עמותת איילים

גם אתם רוצים ליהנות מאווירה מיוחדת כשאתם מתחילים ללמוד באקדמיה? זה הזמן להצטרף אל כפר הסטודנטים של עמותת איילים.

מרביתנו, גדלנו על סרטים שעסקו בחוויה של האמריקאים הצעירים בקולג'ים המקומיים. כולנו מכירים את המסיבות, הפעילויות החברתיות, הפוליטיות, המערכות החברתיות והרומנטיות שנוצרו תוך כדי ועוד. כולנו רצינו להיות חלק בזה, גם כשהיינו צעירים מהם, גם כשהיינו רחוקים אלפי קילומטרים מהמקום בו זה התרחש בהם.

תוכן עניינים

כפר סטודנטים – חוויה ייחודית!

בישראל אין תרבות דומה לקולג'ים בארצות הברית, גם בגלל שאנחנו מדינה קטנה יותר וגם בגלל שאין כאן את כמות הקולג'ים שיש בארצות הברית. אך בזכות עמותת איילים, כן נוצרו מקומות שמספקים חוויה סטודנטיאלית ייחודית ואמיתית, חוויה שונה מזו שהייתה עד שהוקמה העמותה בתחילת שנות האלפיים, על ידי שני צעירים, מתן דהן ודני גליקסברג, שהחליטו לעשות מעשה, ולקחו את מענק השחרור שלהם וקנו קרוואנים שהיו בסיס להקמת כפרי סטודנטים, דווקא במקומות בהם אין התיישבות רבה, למשל, הנגב, הגליל ולוד. על עמותת איילים עומדת הזכות לכך שצעירים רבים בחרו להתיישב במקומות שזקוקים לידיים עובדות, ידיים שיתמכו בקהילה המקומית ויעזרו בדברים שונים.

עמותת איילים

איפה נמצאים הכפרים ומה יש בהם?

כיום עמותת איילים מחזיקה ומתפעלת כפרי סטודנטים במקומות שציינו, נגב, גליל, ולוד. שם מגיעים סטודנטים שלומדים באזור, הם מתגוררים בכפר, נהנים ממה שיש לו להציע להם, אך מעבר לזה, הם מקיימים פעילויות חברתיות שונות לטובת הקהילה במקום וכן נהנים מאווירה סטודנטיאלית ייחודית, כפי שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בארץ, וזאת בזכות מה שיש לכפרים להציע וכן בזכות הצעירים שמגיעים להתגורר במקום.

הכפרים כוללים דירות שלושה חדרים לרוב, כל סטודנט גר עם שותף או שותפה, שכר הדירה הוא הגון, הסטודנטים מקבלים החזרי נסיעות על מנת שיוכלו להגיע לקמפוסים השונים בהם לומדים, אך הדבר העיקרי הוא, הם ייהנו איכות חיים, חיי חברה עשירים, עשייה חברתית למען הכלל ובפרט למען אוכלוסיות מוחלשות, ולא פחות חשוב, כל סטודנט יצא מהכפר עם לא מעט חברים וחברות חדשות, כאלה שילוו אותם שנים ארוכות.