בקרת איכות מסין

בקרת איכות מסין

המונח בקרת איכות הוא אחד המונחים החשובים ביותר בתחום הייצור וכן בתחום היבוא והייצוא. המשמעות של מונח זה הוא פשוט, כל מוצר שאנחנו מייצרים, כל מוצר שאנחנו רוכשים או מייבאים, חייב לעבור תהליך של בקרת איכות בשביל לוודא שהוא אכן פרקטי, בטוח, משמש את הצורך שלשמו הוא נוצר ושלשמו הזמנו אותו. 

על כן, כאשר אנחנו מדברים על ניהול בקרת איכות בסין, ברור לכל שאנחנו מדברים על משהו שאנחנו לא יכולים לוותר עליו. שכן אם אנחנו רוצים לייבא מוצר מסוים, אפילו אם זה לשימוש אישי, הרי אנחנו חייבים שהוא יעבור בקרה מסוימת, הוא חייב לעבור בדיקות מסוימת בשביל לוודא שאנחנו יכולים להשתמש בו בצורה נכונה.

למה כל כך חשוב לבצע בקרת איכות?

מן הסתם, כאשר אנחנו מחליטים לרכוש מוצרים מסוימים מסין לצורך ייבוא מסחרי, כלומר על מנת למכור אותם בחנויות ורשתות שיווק, אז יש משמעות רחבה יותר למונח של בקרת איכות, שכן אנחנו נידרש לעשות את זה על מנת למנוע מהלקוחות שלנו לקנות מוצר פגום. במקרים רבים בקרת האיכות היא משהו שלא רק מתבקש אלא הוא משהו שאנחנו חייבים לעשות בטרם אנחנו מוצאים את המוצר לשוק. 

בקרת האיכות חייבת להתבצע על ידי גורמים שמכירים ומבינים בתחום, גורמים שיכולים לבחון את המוצר מהיבטים שונים, לבצע בו בדיקות מקיפות ולהחליט בסופו של דבר האם מדובר על מוצר שאכן אפשר להשתמש בו בצורה סדירה, בצורה תקינה. 

צריך להדגיש, לא רק במוצרים מסין אנחנו נוהגים לעשות בקרת איכות ובכלל, לא רק על תהליכי יבוא מסין אנחנו צריכים לבצע תהליך כזה, אך מאחר ומדובר בשוק מאוד גדול ומאחר ולא פעם התגלו דברים שסיכנו אנשים ופגעו בתהליך השימוש והשיווק של המוצר, הרי שהמשמעות של בקרת איכות בשוק הסיני הוא הרבה יותר משמעותי מאשר במקומות אחרים. מה עוד, שאנחנו לא מכירים לעומק את תהליכי הייצור בשוק זה, ולכן אנחנו חייבים לבצע תהליכים קפדניים במטרה שנוכל להוציא את המוצר לשוק או להשתמש בו, בצורה הכי אפקטיבית שיש, בצורה הכי בטוחה ובוודאי בצורה הכי נכונה שיש.

קראו גם על ייצוג בסין.