מעונות או דירה שכורה? מה כדאי לסטודנטים של היום

כל סטודנט צעיר שהולך ללמוד רחוק מבית הוריו, מוצא את עצמו תחילה מתמודד עם שאלה אחת, יסודית, היכן להתגורר? סידרנו לכם תמונה של כמה אופציות שיכולות לעזור לכם.

פתרונות דיור

אצל לא מעט סטודנטים בישראל, הפנטזיה של מגורים בזמן הלימודים מזכירה את הסרטים האמריקאיים, קרי מעונות, מסיבות וכדומה. אך כפי שנוכל לראות במאמר זה, מלבד מעונות דיור, יש אפשרויות דיור שלא הכרתם. ורצוי להכיר אותן.

כשאנחנו מדברים על אפשרויות דיור לסטודנטים, אז מן הסתם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהסטודנט איננו בעל דירה משלו, שכן מרבית הסטודנטים לא מחזיקים דירות משלהם, וכן אם הם מתגוררים רחוק ממוסד הלימודים, הרי שהם לא יחזרו כל יום הביתה, אלא יצטרכו לחפש מקום מגורים משלהם.

אנחנו בוחרים להציג בפניכם מספר אופציות שיכולות לעזור להחליט איפה להתגורר, וכיצד לבחור את המקום האידיאלי.

מהן אפשרויות הדיור לסטודנטים?

האפשרות הקלאסית היא כמובן דירה שכורה, לבד, בת זוג או שותפים. יש בכך יתרון, מאחר ואנחנו יכולים ליהנות מדירה על פי הצרכים שלנו. איפה הבעיה? ראשית, המחירים גבוהים, בוודאי אם מחשבים את הדירה יחד עם מסים וכדומה. שנית, הרבה פעמים מדובר בדירה שצריך לעזוב אותה אחרי שנה או שנתיים, שלישית, לא בכל מקום יש דירות להשכרה, ארבע, זה לא תמיד הכי נוח, בטח אם מדובר בסטודנט שנכנס לדירת שותפים.

מעונות או דירה שכורה

אפשרות אחרת היא מעונות. אוניברסיטאות ומכללות מציעות לנו אפשרות להתגורר במעונות, מבני דיור שמיועדים לסטודנטים שלומדים במקום. זה אולי נוח מבחינה כלכלית וגם מבחינת קרבה למוסד הלימודים, העניין הוא שמדובר על דירות קטנות מאוד וכן צריך להתגורר עם שותפים. זה לא תמיד נעים ולא כל אחד מרגיש נוח בכך.

עוד אפשרות היא כפר סטודנטים. עמותת איילים הקימה כפרי סטודנטים בנגב, גליל ולוד והם מיועדים למי שבוחר ללמוד באזור. היתרונות הם, המחירים, הנוחות, המבנים, וכמובן עצם העובדה שהכפר מכיל סטודנטים נוספים. אך מעבר לכל, התחושה שבאמת תורמים משהו שהוא מעבר ללימודים, הן לאזור והן לאנשים בסביבה.