כל מה שרצית לדעת על צמנט בורד

לוחות צמנט בורד נמצאים בבתים רבים, כאשר רבים מבלבלים ביניהם לבין לוחות גבס. צמנטבורד איננו קיר גבס אלא הוא עשוי מתערובת של כמה חומרים שונים, היוצרים לוח חזק שמשמש לבניה, בעיקר בחלקים פנימיים של מבנים אך לא רק. היכולת לשלב חומר קל באופן יחסי, במקביל לשימוש בבטון ובלבנים, מאפשרת יצירת אינספור חיתוכים שונים והתאמה לגדלים מגוונים, לפי הצורך.

איפה בתעשייה משתמשים במוצר צמנט בורד?

כאמור, הלוחות הנקראים צמנט בורד משמשים עבור ענף הבנייה, בעיקר בשלב של תכנון פנים הבית. הגמישות בשימוש בחומר הזה, מאפשרת דינמיות בעיצוב הפנים של חללים. העובדה כי מצד אחד מדובר בחומר שאיננו כבד ומצד שני הוא גם בטוח לשימוש, מייצרת שילובים אופציונליים מרובים בינו לבין חומרי בניין אחרים. המשמעות היא, שניתן לעשות שימוש בלוחות צמנטבורד הן כחלק מההחלטה לעסוק בבנייה קלה עבור המבנה כולו והן בשילוב עם בנייה מהסוג הקלאסי ה"כבד", כלומר ביחד עם חלקים הבנויים מיציקות ומבלוקים "רגילים".

ניתן לחדש בעזרת החומר בתים קיימים, זאת באמצעות תוספות למבנה המשפרות אותו בכמה מובנים:

  1. חלוקה פנימית מחודשת על ידי הוספת חציצות העשויות צמנט בורד.
  2. יצירת מחיצות או תוספות של בניה בחלקים החיצוניים של המבנה.
  3. חיפויים פנימיים לקירות הבית.

הלוחות הללו חזקים מאוד ולכן הם יכולים לשמש כקירות בפני עצמם, אך חשוב להבין כי יש הבדל בינם לבין קירות גבס על אף הדמיון ביניהם. בעוד קירות גבס לא יכולים בשום אופן לחפות קירות קיימים מבחוץ, לוחות העשויים צמנטבורד כן שמישים לצורך זה כיוון שהם עמידים מאוד:

  1. בפני חשיפה ישירה למים.
  2. בפני שמש ישירה.
  3. בפני פגעי מזג אוויר שונים.

ממה עשוי המוצר ומה מחירו?

הלוחות הללו עשויים מתערובת של מספר חומרים, ביניהם חומרי גלם כמו חול, סיבים של זכוכית ומלט. במפעל המייצר את הלוחות ניתן להחליט מראש על תוכן הלוח – כלומר הכמויות של החומרים השונים אותם מכילה התערובת, כמו גם על הגודל הרצוי של הלוח, אשר מגיע ב"חתיכה אחת" מוכנה לשימוש ולחיתוך עתידי.