מדריך הר הביטוח

גם אתם, כמו לא מעט מאזרחי ישראל, נתקלתם בוודאי בשם הר הביטוח, ותהיתם ביניכם לבין עצמכם מה זה וכיצד זה יכול לעזור לכם.

הר הביטוח הוא אתר שהקים המפקח על הביטוח, מטרתו לספק לכם לאזרחי ישראל את כל המידע הרלוונטי על הפוליסות והביטוחים שברשותם. הן פוליסות אישיות או קבוצתיות. מדובר על אתר מקצועי שמופעל על ידי אנשי מקצוע, בין אם זה בכל הקשור לתכנים שמופיעים בו ובין אם זה בכל הקשור לדרך בו האתר עובד ומבצע את הבדיקות עבור הגולשים שמבקשים לאתר פוליסות ישנות.

הסיבה שהאתר הוקם היא, לאפשר לכל אזרח לגלות אילו פוליסות קיימות ברשותו, פוליסות שהוא עצמו עשה במהלך השנים או עשו עבורו במסגרת מקומות עבודה שונים. מאחר והרבה פעמים אנחנו עושים ביטוחים מבלי לזכור שעשינו אותם, או שקיבלנו אותם דרך מקומות עבודה ושכחנו מהם, הרי שנוצר מצב של כפל ביטוחים, דבר שיכול לעלות לנו לא מעט זמן ולא מעט כסף. אתר הר הביטוח נועד למנוע מצב שכזה.

הדרך שלו לעשות זאת היא מאוד פשוטה. כל מה שנדרש זה פשוט למלא פרטים אישיים, וגורם מקצועי בודק עבורנו, אילו פוליסות נמצאות ברשותנו כמו ביטוח פנסיה, ביטוח מחלות קשות ועוד. צריך לומר, שמעבר לבדיקה הרי שהאתר גם מספק לנו תכנים וחומרים שיכולים לעזור לנו להבין את תחום הביטוח לעומק, מה זה אומר ביטוח כפול, מתי נכון להחזיק בפוליסה כזו ומתי לא.

יש היגיון רב בעבודה עם אתר כזה. ראשית, מאחר ומדובר באתר של המפקח על הביטוח ולא אתר פרטי של חברה כזו או אחרת, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהמידע שאנחנו מקבלים דרך האתר ובאתר עצמו, הוא מקצועי, אמין ואפשר לסמוך עליו. מה עוד שאנחנו מקבלים אותו בחינם.

שנית, האתר יכול לחסוך לנו לא מעט זמן, לא מעט כסף, הן בתהליך החיפוש והן לאחר מכן, בכל מה שקשור להחזקת פוליסות ביטוח וכמובן לביטולן, במידה ואנחנו לא זקוקים להן. לכן, מוטב לעבוד עם אתר כזה המעניק מידע על הר הביטוח של משרד האוצר, לראות כיצד הוא עובד ואיך הוא יכול לשרת אותנו בצורה מקצועית ואמינה.