סטודנטים: 5 טיפים שיעזרו לכם לחסוך בשנת הלימודים

שנת הלימודים האקדמית מתחילה באוקטובר, ולא מעט סטודנטים יעשו את צעדיהם הראשונים במכללות ובאוניברסיטאות השונות ברחבי הארץ. אם אתם עומדים להתחיל את התואר הראשון שלכם, או שאתם ממש בעיצומה של תקופת מבחנים (ולקראת שנת לימודים נוספת), טוב לדעת שיש כמה וכמה דרכים לחסוך בעלויות. זה הרי ידוע שסטודנטים לא מרוויחים משכורות גבוהות, ולעיתים נאלצים להסתפק בשכר נמוך בשל אי זמינות לעבודה במשרה מלאה. אז איך תחסכו כסף במהלך התואר? הנה 5 טיפים שימושיים!

חפשו פתרונות דיור איכותיים ומשתלמים

סטודנטים רבים בוחרים ללמוד במוסדות לימוד הממוקמים רחוק מאזור מגוריהם, ולכן עליהם לשכור דירה או חדר באזור האקדמיה. פה כדאי לציין כי יו"ר עמותת איילים מתן דהן, מצא בעבורכם את הפתרון האידיאלי והוא כפרי הסטודנטים הייחודיים המפוזרים בכמה מוקדים בארץ. תוכלו לברר מול עמותת איילים אילו מלגות הם מציעים לסטודנטים, ובכך תוכלו לחסוך בעלויות הדיור וליהנות מאווירה צעירה, סטודנטיאלית וחברתית באזור המגורים שלכם.

הגישו מלגות, ואל תתייאשו

יש מגוון רחב של מלגות המוצעות לסטודנטים, הבעיה היא שברגע שהסטודנטים רואים את כמות הניירת שיש למלא, הם מתייאשים ולעיתים גם מוותרים על המלגה (בייחוד כשזה נוגע למלגת משרד החינוך). ובכן – אל תעשו זאת. חפשו אחר מלגות מעניינות, ואל תוותרו על שליחת טפסים לכל הארגונים החיוניים. לא תאמינו כיצד המלגות שתקבלו יסייעו לכם לממן את התואר ולחסוך בהוצאות.

לחסוך בשנת הלימודים

השתמשו באפליקציות עם קופונים

אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר בקרב סטודנטים היא ISTUDENT, ולו בשל העובדה שהיא מאגדת בתוכה שלל הטבות עבור סטודנטים בלבד, החל מבתי קפה, חנויות לציוד משרדי ובתי עסק מגוונים ושימושיים. לצד האפליקציה הזו, מוטב להיעזר גם בהטבות של אפליקציית GROO (גרופון לשעבר), משום ששם תוכלו למצוא לא מעט הנחות משתלמות ואטרקטיביות.

רכשו רב-קו במסלול סטודנט

נוסעים מידי יום ללימודים עם תחבורה ציבורית? ובכן העבירו את כרטיס הרב-קו שלכם למסלול סטודנט ותוכלו ליהנות מהנחה משמעותית יותר, הן ברכישת ערך צבור והן ברכישת כרטיסי נסיעה. אם אתם משתמשים לא מעט ברכב הפרטי, ייתכן ותעדיפו לוותר על הנהיגה ולנסוע ברכבות ובאוטובוסים, ולו כדי לחסוך בעלויות תחזוקת הרכב.

חפשו בילויים חינמיים

לא כל בילוי חייב להסתיים במאות שקלים, אם כי ניתן למצוא בילויים חינמיים המתקיימים בכל רחבי הארץ, החל מהופעות, פסטיבלים וירידים מעניינים. כמו כן, לעיתים אגודת הסטודנטים מקיימת פעילויות חינמיות (או בעלות סמלית), לכן מומלץ לעקוב אחר עמוד הפייסבוק של האגודה ולהתעדכן בכל האירועים הקרבים.

להיות סטודנט בישראל זה בהחלט לא פשוט. לא קל למצוא מקום עבודה שיאפשר לכם לעבוד במשרה חלקית, וכמעט בלתי אפשרי לעבוד במשרה מלאה כשתקופת המבחנים מתדפקת על החלון. לכן, חשוב למצוא כמה שיותר דרכים לחסוך בהוצאות, ולבצע החלטות כלכליות מושכלות ונכונות בעבורכם. שתהיה שנה פורייה ומוצלחת!