מיגון

מיגון היא מילה שעושה נחת לאנשים רבים, הרי מי לא רוצה להרגיש מוגן ובטוח? בארצנו הקטנה, למילה הזאת יש משמעויות רבות ואף עולות אסוציאציות של תקופות מלחמה שונות, אך האמת היא שהגנה היא הרבה מעבר לזמן מלחמה. המיגון הוא חיוני גם לתקופות שגרה, ובמיוחד חיוני לתחושת המוגנות של המשפחה כולה. המיגון הוא הדרך שלך לדאוג לרוגע של המשפחה שלך בתוך כותלי הבית- כך שכל אחד יודע שיש מה לעשות כדי להגן על עצמו בעת מלחמה.

זה לא רק בראש שלך

תחושת הגנה כמובן קיימת בהקשר לנושאים רבים. למשל, חברות הביטוח יציעו לנו להרגיש מוגנות מפני נזקים בריאותיים או נזקים פיזיים שעלולים להתרחש לבית שלנו, לרכב שלנו או לחפצים שלנו. בחוג הג'ודו יציעו לילדינו לפתח את חוש ההגנה העצמית שלהם באופן עצמאי- כדי לחוש הגנה ולהיות מוגנים מפני זרים. הגנה היא דבר שמציעים לנו חברות רבות, ואנחנו צריכים לבחור ממה אנחנו רוצים להיות מוגנים. אנשים רבים מאמינים כי חלק מתחושת המוגנות שלהם היא למגן את ביתם בדיוק כפי התקן, דבר שמעניק להם את התחושה שהם ובני ביתם מוגנים ובטוחים בעת הצורך.

מיגון

מיגון נפשי ומיגון פיזי

כשמדובר על מיגון– הוא מתחלק למיגון הפיזי והמיגון הנפשי. כל ילד לומד לפתח את ההגנה מההשפעות הזרות מהעולם החיצוני, להיות איתן ועומד בפני עצמו, גם אם לעיתים מבחוץ מעליבים או פוגעים בו. כשאנחנו גדלים ההגנה הנפשית שלנו מתבססת וגדלה ומושפעת מגורמים שונים בחיינו. כשמדובר על מיגון פיזי- אנחנו לרוב דואגים שנהיה בריאים, חזקים וכך גם אנו דואגים לילדינו. ומה עם מיגון מפני דברים שאינם בשליטתנו? כאן נכנסת לתמונה הגנה נוספת שכדאי שכל תושב במדינת ישראל יחשוב עליה- המיגון של ביתו. במיגון בבית נכנסים רבדים רבים- גם המיגון הפיזי שנותן את המענה הבסיסי לעתות מלחמה, וגם את הרובד הנפשי. הרובד הנפשי מעניק ידיעה ברורה ובטוחה לכל בני הבית, שגם במצבי אמת- יש חדר שאליו ניתן לברוח ולהשאר שם עד יעבור זעם. וזאת הסיבה שרבים בוחרים למגן את בתיהם בצורה הטובה ביותר.