תפילות לפרנסה – מתי נגיד אותן ולשם מה

אחת מסוגי התפילות הכי פופולאריות שיש, הן תפילות לפרנסה. מדובר על סט של תפילות אשר כל אדם מאמין, בין אם מדובר באדם דתי, מסורתי או אדם שנמצא במקום על הסקאלה של אמונה, יכול להגיד, בין אם זה בשביל להשיג פרנסה ובין אם זה בשביל להרחיב את הפרנסה שלו.

תפילות לפרנסה הן כמובן לא דבר חדש, וצריך לומר שעל פי שהרעיון אשר עומד בבסיסן הוא להשיג פרנסה, הרי שמן הסתם, טמון בהן משהו הרבה יותר עמוק ומוחשי. הרי כשאנחנו מתפללים לפרנסה, זה לא שאנחנו רק רוצים שיהיו יותר לקוחות או יותר כסף, כי אנחנו אוהבים כסף. זה הרבה מעבר לכך.

כשאנחנו מתפללים לפרנסה, זה אומר שאנחנו מתפללים לכך שתהיה לנו אפשרות לכלכל את המשפחה שלנו, שתהיה לנו אפשרות להניח אוכל על השולחן, במילים אחרות שבני המשפחה שלנו ואנחנו לא נרעב ללחם, שיהיה לנו כסף לשלם על לימודים, טיפולים רפואיים וכל דבר אחר. אומנם התפילה מדברת על פרנסה, אך בעולם בו אנחנו חיים, ברור לכל שזה הרבה מעבר לכך, הרי פרנסה מבטאת עולם שלם שאנחנו צריכים לחיות בתוכו וליהנות ממנו. בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא, אנחנו חיים בעולם חומרי, בלי כסף אנחנו לא נוכל ליהנות מרווחה, ובשביל להשיג את הכסף, אנחנו צריכים להתפרנס. יהיו שיטענו, שבתפילה לפרנסה, אנחנו מבטאים גם תחינה, שלא נדרש לעשות דברים לא חוקיים או שלא נידרש לקבץ נדבות, בשביל לפרנס את משפחתנו.

כאמור, אנחנו נתפלל עבור פרנסה, בצורות שונות. למשל, אנחנו נתפלל עבור פרנסה כשאנחנו מובטלים או נמצאים בין עבודות, אך אנחנו גם נתפלל לפרנסה עבור יקירנו שאינם עובדים, וכן אנחנו נתפלל לפרנסה כשאנחנו עובדים ורוצים שתהיה לנו יותר פרנסה.

חשוב להדגיש, כמו בכל תפילה, אנשים מאמינים אמיתיים יודעים, שהתפילה לבדה לא תעזור אם לא נעזור לעצמנו, ועל כן אנחנו צריכים לעבוד קשה, ולעשות כל מה שאפשר בשביל להתפרנס, ולא להתבייש בשום פרנסה שהיא חוקית, ויכולה להביא אוכל לשולחן.