פנסיה לעצמאים – איך זה עובד?

כאשר מדובר על קרן פנסיה מדובר על אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל אדם. בגיל מסוים, האדגם מתבגר וכבר אין לו את היכולת לעבוד כפי שעבד בעבר. בישראל, מוגדר גיל פרישה מעבודה על פי החוק כגיל פנסיה. האדם יוצא לפנסיה ומתפרנס מכספי הפנסיה אשר הוא הפריש מדי חודש בחודשו מהשכר שלו, לקרן מיוחדת. לשכירים אין בעיה עם הפרשה לקרן פנסיה שכן, המעסיק שלהם מפריש להם באופן אוטומטי משכרם לקרן הפנסיה שלהם. אולם, כאשר מדובר באדם אשר עוסק במקצוע חופשי, קרי: עצמאי, הרי שלא פעם ייווצר מצב שבו לא יהיו לו כספי פנסיה בגיל פרישה, אם לא יבחר באופן מודע להפריש מכספו לאפיק פנסיה לעצמאיים. כיום, ישנו חוק אשר מחייב גם עצמאיים להפריש מכספם לקרן פנסיה, על מנת שלא ייווצר מצב שלא יהיה להם כסף לחיות בכבוד בגיל פרישה.

פנסיה לעצמאיים – כיצד

כאמור, החל משנת 2017, נחקק חוק שבגינו עצמאיים מחויבים להפריש באופן חודשי סכום קבוע מהשכר שלהם, אשר יהווה חלק מכספי הפנסיה שלכם. עצמאיים אשר מפרישים מכספם לפנסיה יהיו זכאים להטבות מהמדינה כגון: הטבות מס שונות, הטבות ביטוח לאומי ועוד. מטרתו של החוק היא לאפשר לכל עצמאי לחיות בכבוד כאשר הוא מגיע לגיל שבו על פי חוק הוא יוצא לפנסיה. כמובן שעל כל עצמאי לבחור עבורו את המכשיר הטוב ביותר עבור חיסכון פנסיוני. כיום קיימות קרנות שונות וקופות שונות אשר לכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות (קראו על קרנות פנסיה באתר סייבי) ויש צורך לבחור במוצר הטוב ביותר, על מנת שהשקעה כספי הפנסיה של העצמאי בו, תניב עליה תמורה.

כיצד תבחרו מוצר פנסיוני

כל עצמאי אשר תוהה כיצד עליו לבחור מוצר פנסיוני שיסייע לו לחסוך את כספי הפנסיה שלו, חייב לבדוק היטב איזה קרן או קופה הרלוונטיות לצורך השקעת כספי הפנסיה שלו יהיו הטובות ביותר עבורו. יש לבחון את מוצרי הפנסיה השונים מבחינת דמי הניהול שלהם ומבחינת התשואות אשר כספי הפנסיה יקבלו בו. כמובן שחשוב וכדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום פנסיה לעצמאיים, בכדי לקבל עצה איכותית שתסייע לעצמאי לקבל החלטה נכונה.