מהם בגדים פסיכודליים?

כששומעים את המונח "עיצובים פסיכודליים", רובינו מדמיינים ריבוי של צבעים מרוחים באופן הרמוני וחוסר סדר בו זמנית, אך אם נעצור להבין במה באמת מדובר, נמצא עולם מדהים של עומק, תוכן ועניין, וזאת כי המשמעות הבסיסית של המונח "פסיכודלי" מיוחסת ליכולות גבוהות של הנשמה – ליכולות לנצל באופן מרבי את המוח האנושי, ואם מישהו רואה בסמים פסיכודליים סכנה, מוטב לדעת שללא צדק יצא לסמים שם רע, וזאת כי אם רק שולטים בהם נכונה, ניתן להחזיק בכלי מדהים שעתיד לסייע להיגמל הן מניקוטין והן מאלכוהול. עם זאת, עדיין רוב הסמים הפסיכודליים אינם חוקיים בארץ, ואולי חוסר הקשר עם הממסד הוא שמוסיף לעולם הפסיכודלי עניין – מוסיף רובד של צבעים, צורות ותחושות.

אם לא סמים אז בגדים

לצד סמים פסיכודליים, גם ישנם בגדים פסיכודליים, כך שאם לא ניתן לקחת תרופות פסיכודליות בציבור, הרי שלפחות ניתן ללבוש בגדים בסגנון מבלי לחשוב פעמיים. בגדים אלו מאוד מיוחדים, עוצמתיים, צבעוניים ובעלי נוכחות. לרוב הבגדים כוללים חזרתיות של מבנים גיאומטריים, ספירלות, מבנים מופשטים ואף מדמים את החזרתיות הצבעונית שלקוחה מהמשחק המהנה של ימי הילדות – קלידוסקופ (גם הוא מייצג את זרם האמנות הפסיכודלית).

בגדים פסיכודליים

השראה

לא מעט מהעיצובים הפסיכודליים נוצרו בהשראת שימוש בסמי הזיה, ועל כן מי שבוחר בכך יוצא בהצהרה אנטי ממסדית, אך מבלי לעבור איזשהו קו מוסרי, או חוקי. מכאן שבגדים אלו מאפשרים לבצע מחאה שקטה ולהביע עמדה. כמו כן, הבגדים מקנים תחושת חופש ומרחב ומעניקים טעימה מעולמות חבויים שמתקיימים לצד המטריקס שבו אנו חיים. אי לכך בין אם חשים צורך לצאת בהצהרה, למחות, או לטעום מההווי הפסיכודלי (מבלי לעשות סמים), הרי שראוי להכיר מגוון חנויות שמתמקדות בנישה, ולו כי הביקוש קיים.

מבקשים למצוא ביגוד פסיכודלי?

חזרתיות, ספירלות, צבעוניות עזה, אשליה אופטית, שכפולים, צורניות מתכנסת ומתרחבת ועוד שלל מאפיינים עוצמתיים מייצגים את הבגדים בנישה. מכאן שאם מבקשים למחות, או פשוט ליהנות מעיצובים מרתקים, הרי שראוי לדעת היכן ניתן להשיג בגדים מהקטגוריה – בגדים בעלי אמירות מוחלטות ולא מתחבאות. היכן? חיפוש מהיר מעלה שיש לא מעט חנויות במרכז ת"א ואף מתאפשר לבצע רכישה מקוונת.

קוד לבוש

מכאן שגם אם סגנון זה בעיקר אפיין את שנות ה60, הרי שמרתק לראות שגם כיום לסגנון יש מקום, ואף הוא בא לידי ביטוי הרבה ומעבר לבגדים – באקססוריז, אמנות, ספרות ועוד. אי לכך אם אתם תומכים בחקר המוח, בעד השונה, בעד מהפכות שקטות, בעד עוצמה, מחפשים עניין ובאופן כללי מבקשים ללבוש את ההשקפות שלכם – הרי שבגדים אלו נכונים גם עבורכם, כאשר לא נטעה אם נציין שבין היתר בגדים אלו מהווים קוד לבוש, אך לא לראיון עבודה ולא למפגש עם הורי החברה, אך כן עבור מפגשים אנרגטיים כגון מסיבות טבע.

מסיבה אחת גדולה

העיצובים המרהיבים מסייעים לברוח מהמיינסטרים – לברוח למחוזות בהם הדמיון, ההזיה והמיינד עורכים מסיבה אחת גדולה שגורמת להרגיש נפלא ולחוש הכול בעוצמה הרבה יותר גבוהה. בסופו של יום כל אחד צריך ללבוש מה שהוא מתחבר אליו, מה שמרגיש לו נכון, מה שמייצג את העולם הפנימי שלו ומה שגורם לו לחוש אופטימי וחיובי, כך שכל עוד מכבדים את כולם, תלבשו מה שגורם לכם להרגיש טוב!